Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ännu inte så orolig, trots att jag har nedsatt immunförsvar pga mediciner och därmed är i riskgrupp. Inte för egen del i alla fall, skulle jag bli dålig skulle jag nog bli mer rädd att barnet kan ta skada på nåt vis.

Ja, jag kanske var otydlig men är helt klart mest oroad för fostret, inte så mycket för egen del...
 
Funderar på hur vi skall göra med nätterna och barnen sedan när syskon kommer. Förra gången var det lättare för då fick storebror helt enkelt flytta sin säng till pappas sida i stället för min sidan.

Nu är det mera kaos. De har sedan två månader tillbaka nattats i eget rum, där de sover till runt midnatt (ibland ännu kortare) för att sedan komma över till MIN sänghalva. Storebror ligger mitt mellan oss i skarven på sängarna, medan lillebror har kvar sin spjälsäng på min sida som har ena långsidan borttagen. Där är det sedan tänkt att babyn skall ligga. I princip ryms det in en 80 cm säng till, men då kommer jag inte åt mina kläder. Finns förstås en möjlighet att jag "tillfälligt" flyttar mina kläder till garderoben i hallen, mannen har redan sina där för att inte störa oss de dagar han jobbar och vi får sova.

Men just lillebror som hela sitt liv sovit sked med mig känns det som att de kommer bli knepigt med. Försöker få honom att sova i spjälsängen då han kommer, men slutar alltid att han i alla fall ligger i min famn.
 
Funderar på hur vi skall göra med nätterna och barnen sedan när syskon kommer. Förra gången var det lättare för då fick storebror helt enkelt flytta sin säng till pappas sida i stället för min sidan.

Nu är det mera kaos. De har sedan två månader tillbaka nattats i eget rum, där de sover till runt midnatt (ibland ännu kortare) för att sedan komma över till MIN sänghalva. Storebror ligger mitt mellan oss i skarven på sängarna, medan lillebror har kvar sin spjälsäng på min sida som har ena långsidan borttagen. Där är det sedan tänkt att babyn skall ligga. I princip ryms det in en 80 cm säng till, men då kommer jag inte åt mina kläder. Finns förstås en möjlighet att jag "tillfälligt" flyttar mina kläder till garderoben i hallen, mannen har redan sina där för att inte störa oss de dagar han jobbar och vi får sova.

Men just lillebror som hela sitt liv sovit sked med mig känns det som att de kommer bli knepigt med. Försöker få honom att sova i spjälsängen då han kommer, men slutar alltid att han i alla fall ligger i min famn.

Svårt. Vi har ju en 4-åring som samsover och när bebis kommer, eller lite innan, är planen att pappa och 4-åring flyttar till 4-årings rum och sover där. Han sover helst med pappa hur som helst. Vet inte riktigt hur vi skulle ha gjort i ert fall...
 
Vecka 20 i dag, och en j*vla brun flytning. Tredje gången den här graviditeten och det betyder väl säkert ingenting alls, men jag oroar mig ÄNDÅ. Skit också. Känt bebis mycket i typ en veckas tid men nu på eftermiddagen knappt alls. RUL på torsdag i alla fall. Hoppas allt är bra..
 
Vecka 20 i dag, och en j*vla brun flytning. Tredje gången den här graviditeten och det betyder väl säkert ingenting alls, men jag oroar mig ÄNDÅ. Skit också. Känt bebis mycket i typ en veckas tid men nu på eftermiddagen knappt alls. RUL på torsdag i alla fall. Hoppas allt är bra..
Håller tummarna det inte betyder nåt.


Själv provade jag dopplern igen igår och idag. Hörde i v.8+ och sen 10+. Men nu, 11+2 idag, nada....vet att det kan vara svårt höra och hade några dagar i 9+ där jag inte hörde och ändå såg UL bra ut, men blir ju nojig direkt.
 
Funderar på hur vi skall göra med nätterna och barnen sedan när syskon kommer. Förra gången var det lättare för då fick storebror helt enkelt flytta sin säng till pappas sida i stället för min sidan.

Nu är det mera kaos. De har sedan två månader tillbaka nattats i eget rum, där de sover till runt midnatt (ibland ännu kortare) för att sedan komma över till MIN sänghalva. Storebror ligger mitt mellan oss i skarven på sängarna, medan lillebror har kvar sin spjälsäng på min sida som har ena långsidan borttagen. Där är det sedan tänkt att babyn skall ligga. I princip ryms det in en 80 cm säng till, men då kommer jag inte åt mina kläder. Finns förstås en möjlighet att jag "tillfälligt" flyttar mina kläder till garderoben i hallen, mannen har redan sina där för att inte störa oss de dagar han jobbar och vi får sova.

Men just lillebror som hela sitt liv sovit sked med mig känns det som att de kommer bli knepigt med. Försöker få honom att sova i spjälsängen då han kommer, men slutar alltid att han i alla fall ligger i min famn.

Knepigt det där med sömn. Det finns ingen möjlighet att träna lillebror på att sova med pappa istället? Hur funkar det om du sover borta?

Vi tänker nog göra så att jag sover i gästrummet med bebis och pappan sover i sovrummet med storebror (i spjälsäng bredvid sin säng). Tror alla kommer få bäst sömn på det sättet. Usch, om det är nåt som gör att jag önskar att ingen stannar i magen för evigt så är det nätterna med småbarn. Fy fan vad slitigt det kan vara emellanåt
 
Håller tummarna det inte betyder nåt.


Själv provade jag dopplern igen igår och idag. Hörde i v.8+ och sen 10+. Men nu, 11+2 idag, nada....vet att det kan vara svårt höra och hade några dagar i 9+ där jag inte hörde och ändå såg UL bra ut, men blir ju nojig direkt.

En graviditet är en enda lång oro. Så tröttsamt tycker jag. Man vill bara ha ut dom för att kunna ha mer koll, sen vill man stoppa tillbaka dom för att skydda dom mot allt hemskt som finns i världen. Gud varför gör man det här för :cautious:
 
Lycka till på torsdag @Eli!

Här har jag huvudvärk från helvetet, Alvedon hjälper inte alls. Smärtar från höger ögonbryn, ner över halva ansiktet och halsen, axeln och halva skuldran och så mår jag illa också. Testat paracetamol, massage, vetevärmare, vätska, vila, inget hjälper. Linnex och dubbeltreo är ju nono under graviditeten. Är det idé att ringa vc och rådfråga, skulle vilja ha något starkare men vill inte riskera något med bebis.
 
Själv provade jag dopplern igen igår och idag. Hörde i v.8+ och sen 10+. Men nu, 11+2 idag, nada....vet att det kan vara svårt höra och hade några dagar i 9+ där jag inte hörde och ändå såg UL bra ut, men blir ju nojig direkt.

Hoppas verkligen det inte betyder något och att allt är som det ska.❤
 
Idag kom kallelsen till aurora. Fick en tid som absolut inte funkar eftersom jag har annat besök i vården då 😏

Förstår först nu hur jobbigt jag verkligen tycker att det är. Det blev liksom så verkligt att det snart är dags att föda barn igen 😔. Började nästan gråta av att bara se brevet. Sen, öppnar jag foldern och får se följande info: vad vi förväntar oss av dig; att du kommer i tid och väl förberedd inför besöket, (absolut, det gäller väl alla besök i vården?), och att du är villig att jobba med din förlossningsrädsla 😕

Nej, jag är inte det. Jag vill inte föda barn vaginalt. Det gick inte bra sist och jag klarar det uppenbarligen inte.

Tycker att det var så konstigt formulerat? Som att allt handlar om vilja? Jag önskar jag kunde men jag tror inte att det kommer gå för hur mycket jag än förbereder mig så kommer jag innerst inne vilja ha snitt eftersom jag tror att det är det bästa för mig.
 
Idag kom kallelsen till aurora. Fick en tid som absolut inte funkar eftersom jag har annat besök i vården då 😏

Förstår först nu hur jobbigt jag verkligen tycker att det är. Det blev liksom så verkligt att det snart är dags att föda barn igen 😔. Började nästan gråta av att bara se brevet. Sen, öppnar jag foldern och får se följande info: vad vi förväntar oss av dig; att du kommer i tid och väl förberedd inför besöket, (absolut, det gäller väl alla besök i vården?), och att du är villig att jobba med din förlossningsrädsla 😕

Nej, jag är inte det. Jag vill inte föda barn vaginalt. Det gick inte bra sist och jag klarar det uppenbarligen inte.

Tycker att det var så konstigt formulerat? Som att allt handlar om vilja? Jag önskar jag kunde men jag tror inte att det kommer gå för hur mycket jag än förbereder mig så kommer jag innerst inne vilja ha snitt eftersom jag tror att det är det bästa för mig.
Vad jobbigt ❤️. Är det den vägen man måste gå för att få planerat snitt?
 
Håller tummarna det inte betyder nåt.


Själv provade jag dopplern igen igår och idag. Hörde i v.8+ och sen 10+. Men nu, 11+2 idag, nada....vet att det kan vara svårt höra och hade några dagar i 9+ där jag inte hörde och ändå såg UL bra ut, men blir ju nojig direkt.
Vad är det för doppler?

Jag är lite sugen på att skaffa en sån där trätt, nån som testat? Funderar på om den är så lång att man kan lyssna själv eller om någon annan måste lyssna.
https://www.medistore.se/product.ht...rGvtpNGNc-1_NsDO-KafkIvnkFLNEPfwaAk_REALw_wcB
 
Vad är det för doppler?

Jag är lite sugen på att skaffa en sån där trätt, nån som testat? Funderar på om den är så lång att man kan lyssna själv eller om någon annan måste lyssna.
https://www.medistore.se/product.ht...rGvtpNGNc-1_NsDO-KafkIvnkFLNEPfwaAk_REALw_wcB
Med en sån där tratt måste nån annan lyssna åt dig.

Vi har en angelsounds doppler. Gav mycket lugn när jag var gravid med sonen, men inte nu tyvärr. Vilket väl är anledningen till att de inte rekommenderas av alla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 631
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 298
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 328
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 536
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp