Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.

voltis

Trådstartare
Nu ska väl vi som ska ha barn i höst också få en egen tråd? :D

Har själv BF 22 oktober, mitt i ruskiga hösten! Bra att man har ngt roligt att se fram emot då :idea::love: Jag mår toppenbra! Jobbar och motionerar som vanligt och magen växer så det knakar.

Har ni börjat handla saker ännu??
Jag har hållit mig, men det kliar i fingrarna! Är långledig nu efter idag, så ska nog ta och shoppa liiite iaf :p

Största valet är ju barnvagnen, ska fortsätta besöka butiker och porvköra. Måste börja provlasta också eftersom jag har så liten bil. Annars får jag sälja den...

HUr går det för er andra??
 
Sv: Höstmammorna 2009

Svarade i den andra tråden, men jag hör ju egentligen hemma här så jag skriver här med;)
Har BF 7 oktober och håller på och längta ihjäl mig! Men sommaren brukar ju alltid gå fort så det är bra! Magen växer som bara den och den lilla börjar sparka allt hårdare:love:
Mår som vanligt, men blir lätt yr och trött om jag står för länge. Vi har inte handlat nånting än, men ska väl om ett par veckor börja leta barnvagn på riktigt!
Har ni tagit reda på könet?
 
Sv: Höstmammorna 2009

Grattis till ännu ett oktoberbarn :banana:

Nej frågade aldrig efter könet på rUL, jag ville nog mer än sambon, så vi bestämde att vänta. Antingen kolla det senare eller inte alls, inte bestämt oss :D

Tycker det ska bli skönt att vara gravid under just sommaren, då kan man ha mer lätta kläder, som ngn klänning eller så. Är eg ingen klänningsmänniska men gissar på att det är det enda man orkar dra på sig sen mot slutet.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Vi velade mycket fram och tillbaka om vi skulle fråga eller inte, men tillslut bestämde vi oss för att låta bli. Tycker det känns lite extra spännande så.. Både jag och sambon har en känsla av att det är en tjej som gömmer sig där inne, ska bli spännande och se om det stämmer:laugh:
 
Sv: Höstmammorna 2009

Vi är planerade till 4 september och jag börjar känna mig mer och mer ockupera. Men vet också att det kommer att bli mycket "värre".

Barnvagn köpte vi för 1000 kr på blocket. Fint skick och en Brio som jag ville ha. Vi är mycket nöjda. Bäbiskläder och vagga har jag sedan sonen (9 år).

Vi längtar också efter bäbisen skall ligga i sin vagga :-D
 
Sv: Höstmammorna 2009

För mig är katastrofen beräknad den 11 september, men det skulle ju vara lite coolare att få den 9:e (då blir det personnnummer 090909:D).

Förutom den :devil:-a halsbrännan så mår jag oförskämt bra. Känner mig lite tröttare när jag kommer hem från jobbet bara.

Har bara köpt barnvagn än så länge, då jag hittade en som jag ville ha på rea.Sen har jag fått ärvt en massa bebiskläder och bebissaker (skötbord, babybjörn-sele och babysitter).
En ny bil har också införskaffats, audi a6. Men den behöver jag iofs till hästtransporten också :p
 
Sv: Höstmammorna 2009

åååh här kan ju jag också vara med! :)

Jag har BF 25: sept, en liten kille ska det bli :) var alldeles för nyfiken så var tvungen att kolla det på UL :P sambon är överlycklig och hoppas att det blir en liten sportnörd av blivande sonen ;)

Jag har inte börjat handla än... känns inte riktigt som om jag "vågar" innan det finns en chans för liten att överleva om han skulle födas... Har gått i princip hela grav hittills och bara väntat på att något ska gå fel, lite trist då alla andra i samma sits knappt verkar ägnat det en tanke när jag luftat min ångest... men men :)

Just nu mår jag kanon, tycker min mage är jättemys och blir fortfarande lika full i skratt vid varje spark. Det känns ju som om man har en hemlighet och är med om nått väääldigt unikt, trots att rätt många faktiskt upplevt det ;) men men.

säger som någon tidigare, hoppas sommaren går fort, för jag längtar! :D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Åh den 22 oktober fyller Rasmus 2 år och det var inte alls ruggigt på hans födelsedag :love:

Åh är han född då alltså, vad roligt :D. Då hoppas vi på solsken den dagen då, både för mig och Rasmus! :banana:
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag längtar såå efter att få känna rörelser i magen! När började ni känna dom?
Jag går in i vecka 20 idag :love:
 
Sv: Höstmammorna 2009

kl

Jag ansluter mig till tråden

Jag och min sambo väntar vårt första barn den 28 oktober enl UL.
Ska bli mycket spännade, är dock mycket orolig över förlossningen...
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag började känna rörelser i vecka 18 ungefär, men de var ganska otydliga. Nu i vecka 27 däremot så lever bebisen rövare varje gång jag sätter eller lägger mig. I början var det lite småmysigt men nu blir maan lite irriterad när man t.ex ska sova. Men då vet man ju iallafall att bebis mår bra :love:

Du kommer säkert börja känna örelser snart du också ;)
 
Sv: Höstmammorna 2009

Fastän att det är mitt första barn så har jag känt den lillas sparkar sen v 16 är nu i v 20
 
Sv: Höstmammorna 2009

Har du moderkakan i framvägg? Det kan påverka så att man känner rörelser senare.

Jag har känt i v 14 ungefär, men jag får kickboxarungar, tydligen. :D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag började känna i v 17, dock väldigt svagt och diffust.
Nu i v 23 känner jag i princip dagligen och jag blir lika glad varje gång:)
Det lär nog komma vilken dag som helst för dig!
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag är inte höstmamma men måste säga att var gång jag läser rubriken tror jag det står Hönsmammorna 2009! :D Och då hade jag nog passat bra här hihi
 
Sv: Höstmammorna 2009

Kände lite bubblande känslor i magen i går, men bara lite snabbt så där. Kan det var bebben??

Jag har moderkakan högt upp det är det enda jag vet, påverkar det? :D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Högt upp är ju alltid bra, för då ligger den iaf inte ivägen. ;)

Bubbel kan absolut ha varit bebisen. :)
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag har inte ens vågat börja tänka på förlossningen, har mkt mkt låg smärttröskel.
Men jag har tur att min hjärna funkar så här: "allt löser sig" :p Men jag vet att när jag kommer börja tänka på det mer så kommer jag säkerligen börja oroa mig också...
Det jobbiga är ju att man inte ens kan föreställa sig hur det kommer att kännas om man inte gjort det förut :crazy::p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: Mandarinen
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 772
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 982
Senast: pews1972
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 247
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp