Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Klockan två funkar förmodligen för mig, eventuellt blir jag lite sen. Men då får jag väl ringa och möta upp där ni är då. :)
 
Sv: Höstmammorna 2009

Hur ska ni andra fira den första julen med era små?
Vad ska ni önska er åt dem i julklapp?

Vi ska på julkryssning den 21-23.
Och sen ska vi iaf fira hos sambons föräldrar, alltså Mollys farmor och farfar.
Eventuellt så ska jag jobba natten + att jag ska ta hand om hästen själv i jul så resten av julhelgen vill jag ha det så lugnt som möjligt.
På juldagen ska vi hälsa på mina föräldrar Och på annandagen ska vi hälsa på Sambons mormor och morfar :).

Till Molly har vi iaf önskat en såndär gåstol och lite pengar som kan vara bra att ha sedan.
Dreggel-haklappar, typ som scarves står också på önskelistan + unicefgåvor.
Sen känns det som att hon inte behöver något mer.
Av mig och sambon ska hon nog bara få pengar insatta på ett sparkonto, hon vet ju liksom inte ens vad julklappar är än :grin:.
 
Sv: Höstmammorna 2009

oh ho grattis i efterskott!


Nu är vi hemma från Ullared, trötta och rätt mycket fattigare:p
Moa har vrit såååå himla snäll och duktig! hon sov hela vägen upp (4 timmar) och låg och tittade och pratade med alla folk och saker inne i affären, sov bara ca 10 minuter vilket resulterade i en väldigt övertrött bebis på kvällen:cry:
då var hon helt förstörd stackarn, varje gång hon höll på att somna började hon skrika för fulla muggar igen. Det hade ju blivit väldigt mycket intryck under dagen. Till slut somnade hon vid bröstet liggandes typ under mig, sååå nära.

Hon verkade sova rätt bra under natten men ville fortfarande ha mat varannan timme men somnade fort igen.
Idag klev v upp vid sju och kom hem vid 19 ca, och hon har typ sovit hela dagen:eek: Ätit tre gånger sen morgonen då bara.

Hon fick ett babygym från Tiny love och lite kläder, gymet är invigt med väl godkänt betyg:D

Ang julklapp så ska hon få en hoppgunga av farmor och farfar, annars har vi sagt kläder. Vi ska också sätta in pengar.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Men ååh, lilla snuttan då!
Klart hon blir dödstrött när hon har varit och sett så mycket spännande saker och nya människor.
Men det är ju bra att de får lite miljöträning och se något annat nån gång ;).

Molly har också fått lite miljöträning idag, hon har varit på krogen för första gången.
Det ska ju börjas i tid :D.
Skämt åsido, vi var bara där och åt så vi åkte hem typ vid 20.00 och det var inte bara vi som hade barn med oss :p.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag har puckelrygg. :angel:


Eller inte, men:


Färgglad:D Min kappa är knallrosa-lila. Och oftast stora blommor i håret:D Toppar detta med lila strumpbyxor om jag känner mig själv rätt.


Vid julgranen? Går knappast att missa.
 
Sv: Höstmammorna 2009

haha åh är du också kär i blommor i håret? det har jag typ alltid :D

jag har iaf jätterött hår, kläder vet jag ju inte nu men jag brukar ha strumpbyxor/leggings och overknees samt vita cowboyboots och nån slags lång tröja eller skjorta, jag kommer förhoppningsvis ha bärselen och inte vagn. sen brukar jag ha mass glittrigt smink runt ögonen (hej mentala åldern ligger på sju). men är det kallt kommer jag ha en värsting vinterjacka och annars kommer jag ha en svart/vit-rutig :) kan återkomma med mer info om det behövs :rofl: jag lär prata i telefon också om jag är ensammen :p
 
Sv: Höstmammorna 2009

Knapp...

Gissa vad som har hänt idag?

Molly har BAJSAT!!!
Efter 9 dagar... Och hon är så nöjd nu :D.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Åh ni måste varit världens lyckligaste! Hoppas hon håller en jämnare rytm nu, var
5e dag är rätt lagom tycker jag :D
 
Sv: Höstmammorna 2009

haha åh är du också kär i blommor i håret? det har jag typ alltid :D

jag har iaf jätterött hår, kläder vet jag ju inte nu men jag brukar ha strumpbyxor/leggings och overknees samt vita cowboyboots och nån slags lång tröja eller skjorta, jag kommer förhoppningsvis ha bärselen och inte vagn. sen brukar jag ha mass glittrigt smink runt ögonen (hej mentala åldern ligger på sju). men är det kallt kommer jag ha en värsting vinterjacka och annars kommer jag ha en svart/vit-rutig :) kan återkomma med mer info om det behövs :rofl: jag lär prata i telefon också om jag är ensammen :p

jopp:D Ju fler desto roligare. Eller en jättestor:D och diadem på det.

Och alldeles för förtjust i "kalasbyxor" enligt sambon. Han tycker inte mina rosa strumpbyxor förtjänar att kallas strumpbyxor, då strumpbyxor är något som kan vara sexigt, vilket mins rosa sådana misslyckas med...

Jag är lite "julgran" är jag rädd:D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Oja, vi blev överlyckliga ;).
Vi firade det med att sambon bakade muffins + en supergod middag :D.
Molly firade med en skvätt mjölk och sen fick hon ligga och vädra sig naken på fårfällen :p.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jaduu...
Vikten på blöjan var åtminstonde ett halvkilo.
Behöver jag säga att blöjan var full? :grin::D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Apropå blöjor, vilka har ni alla fastnat för?
När C bajsar mkt vid ngt tillfälle så läcker det gärna, men pampers känns som de läcker mer. Bara testat dem och libero, så dr leder libero just nu. Men finns ju fler märken!
Aldrig haft problem med röd rumpa, skönt!
 
Sv: Höstmammorna 2009

Hihi, tack :p.
Behöver jag säga att hon var toknöjd efteråt? :D

Ang blöjor så tycker jag att libero och huggies funkar bäst.
Jag varvar mellan dem beroende på vilken som är billigast :p.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Aldrig i livet använder vi pampers. Libero funkar bra. Vi brukar köpa Icas egna, de är faktiskt toppen. Iaf för oss. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: Mandarinen
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 772
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 982
Senast: pews1972
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 248
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp