Höga bakbensskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Filou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 951
F

Filou

Jag skulle behöva ett par höga bakbensskydd till min häst. Är det någon som vet ett par bra men gärna billiga...

Sv: Höga bakbensskydd

jag har ett par höga veredus, pro light eller nått sånt heter modellen. De har fungerat bra, rejäla och bra passform!
Untitled-1.jpg

Eller är det mer strykkappor du är ute efter?

Senast ändrad av en moderator:

Håller med, Börjes damasker är jättebra, har haft mina i 6 år nu... billiga är dom också...

Håller med om att Börjes bakbensskydd är jättebra! Både min syster och jag har använt dem i flera, flera år! De är super! :banana:

Jag har haft ett par höga bakbensskydd från Källqvist som inte var spec dyra. mkt bra var de också.

hööks har ju ett par equi-guard, dom "luftiga" du vet. Jag har skött/ridit en häst några gånger som hade såna, verkade bra, mycket lätta att hålla rena!

hööks me lufthål har jag testat men det va det värsta jag varit med om. hamnar det minsta lilla grus i dom (åker in genom hålen) så får hästarna skav. iaf min fick jättemycket skav av ett 30 minutes ridpass. :crazy:

Kan bara hålla med om att börjes skydd är både bra och billiga. Det går nog inte att få tag på billigare än deras !? Mina hade jag ca 2 år, repiga men annars inget fel på dem. sen sålde jag dem då jag inte hade någon häst att ha dem på.

Kan inte hålla med om hööks ventilationsskydd. mina som jag har är superbra! :love: hästen har inte fått ett dugg skav. upplever det mera som att gruset åker ut ur hålen istället. + att benen är torra under efter ridpasset. är annars van vid blöta ben...

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en häst med grova ben där Veredus strl M är för tighta, men är rädd att L blir för höga. Är det någon som har mått på Carbon Gel?
Svar
0
· Visningar
94
Senast: feel
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka