Högsta Procent?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare emeliez
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 69
  • Visningar Visningar 8 819
Sv: Högsta Procent?

70,35 tror jagatt jag fått två gånger i LB:1. Gladast är jag över 62,89 (inte jättehögt men iaf :) ) i LA:P1 eftersom detvar andra gången jag och ponnyn tävlade den klassen :D

LA:1 reg har jag ridit 74 nånting var så glad att jag grät när jag kom ut fö han hade varit så dum dagen innan och stuckit och rest sig så fort han tyckte det var jobbigt.

67% i LAP:1 reg

LA:1 71% nat
Lagt:68% nat
LA:4 68% nat

Är nog gladast över LA:1 orna för det var så oväntat:)

72 % i LA:4 för en GP-domare med mitt Alpen Fürst-sto :D
Det var DM och jag vann också, glad som tusan :banana:

Debutantklass fält ; 72 %
Lättklas fält ; ? Runt 68 %
LA:1 ; 65%
LB ; 70 %

79,73% är mitt allra högsta, fick i en LA:1 på D-ponny.
Sen har jag fått 71,86% i en MsvB:2 med vinst som jag är superlycklig med! Även 69,09% är jag superdupernöjd med i den dryga MsvB:3an :D.
75,5% i FEI Ponnykür.

76,4%. Var en LA:1 för ett par år sedan då jag fortfarande red ponny.

86 %

Hade det protokollet inramat på väggen ett tag. ;) Fler 9or än 8or! Var något unghästprogram. Hästen jag tävlade var en fyraårig ponnyhingst o det var hans första tävling, vi vann.. :angel:

Sen fick jag en 10a på sitsen i en LB på en ponny jag red. Vi hade hög slutprocent men jag kommer inte ihåg vad, hon var extremt lydig o gjorde allt exakt där det skulle vara men tyvärr var hon ganska begränsad rörelsemässigt, fina bakben men inte mkt till gång för övrigt. :smirk:

På min nuvarnade häst har vi varit över 70 % i FEI program, i Msv B har vi som högst legat på 67,5 eller nått sånt. I Msv A har vi som mest av enskild domare haft 67 %. Tyvärr har slutresultatet inte legat på mer än 61,78 % i Msv A än så länge, men hoppas det släpper till nästa år så vi kan debutera Interm I nånn gång.. :smirk:

Vad duktiga alla är här inne!! :)

I lb:1 på programridning fick jag 56,29 tror jag.. Han gick i en fin form men jag slarvade lite med vägarna :d

Jag fick 66% regional LA:4 med b-ponny. DM 2006. Sedan fick jag i södertälje 64% totalt, varav 2 GP domare hade mig på 68% respektive 67%. tävlingen var nationell och datumet var 4 mars 2007.

*KL*

Jag har haft 81.43% i en lokal LC på ponny. Fast det är inget jag brukar 'ta upp' egentligen, visst det är ett fint protokoll, men jag ska inte ha cred för det egentligen. Ponnyn var synnerligen rutinerad och överkvalificerad så det sjöng om det för LC egentligen. Jag mest satt och fegred/åkte med.. Men det var bra för tävlingsnerverna, och fick mig på rätt köl igen.

Ska man hålla sig på 'rätt nivå' så är jag mest nöjd med 67% i lokal LB, min och den ponnyns första.

Oftast så om jag läser gamla protokoll, så de jag minns bäst och är mest nöjd med är de som på pappret har ganska mediokra procent, kring 62%, men där jag vet att det var en bedrift/insats från mig och/eller hästen i det fallet.

62-63% i LC med en quarter häst som totalt kanske var riden i ett halvår/ett år..
dessutom första gången med dressyrsadel. han skulle säkert gått bättre om man kunde rida på längre tyglar då han blir "sur" när man håller i dem på "dressyrvis"

Liknande trådar

Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 408
Senast: Stinaxkatt
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 084
Senast: cili
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 152
Senast: Lady_S
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 729
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka