Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Menar du att hunden har högt kolestrol i blodet eller att hunden har kolestrolkristaller eller dito fläckar i hornhinnorna? De två anses nämligen inte ha något samband. Det senare kallas för cornea dystrofi och orsakas (troligen) av upprepade infektioner i ögonen. Kolestrolfläckar kan dyka upp omotiverat och det kan vara ärftligt. Man vet inte riktigt. Ingen behandling ges och man anser inte att det är till något besvär för hunden.
Hunden har kristallfläckar i ögonen.. Trodde det hade samband med högt kolesterol i blodet, men så är det inte då? Då jag var till vet. med henne tog de blodprov, men det visade inget tack o lov! Så då är fläckarna i ögonen inget som jag kan påverka genom foder då?
Precis, det är inget du kan påverka med foder. Men om du är osäker på vad veterinären har sagt, så var inte rädd för att ringa en extra gång för att fråga.
Tack så mkt! Då slipper jag oroa mig! Tyckte det var konstigt att vet inte kom med kostråd, men då vet jag varför! Jag var lite orolig för att hon fått detta för att hon fått lite olja i maten då och då..Tusen tack!
Islandshäst Jag känner mig inte längre nöjd med jag i höstas äntligen fick över 5,0 i V5 - jag kommer känna mig så malplacerad i A-klass nu på nästa...