Höjda priser på Stübben sadlar?

Diabolical_Kitten

Trådstartare
När jag pratade med personalen på Hästbiten häromdagen så berättade de att Stübben ska höja priserna på sina sadlar. Enligt de på Hästbiten skulle priserna nu stiga från ca 10500 för en allroundsadel till 13-14 000 !!!! :eek: :crazy:
Är det flera som har hört det här?
Det vore ju katastrof om det höjdes så mycket... Sen så tycker jag faktiskt inte att deras sadlar är värda så mycket... Hur mycket kommer inte dressyrsadlarna typ Avalon/Maestoso kosta då?! 17-18000?! Det är ju för mycket tycker jag....

Sv: Höjda priser på Stübben sadlar?

De gör väl det för att gå runt, ingen vill ha deras sadlar längre ;)

Jag tror knappast att det kommer löna sig för Stübben längre i så fall.
De sadlarna var ju mycket populära ett tag men jag vet faktiskt få som har sådana sadlar numera. De lär knappast tjäna på att höja priserna, snarare tvärt om så att folk tycker att man får en helt okej sadel för priset. Jag är själv inget större fan av deras sadlar men då har jag i oförsig mest ridit i deras gamla modeller. Tycker de är hårda och obkekväma och rida i! Det positiva är väll att det är riktigt bra kvalité och att sadlarna håller vädligt länge.

Nej, höjer de priserna så lär ju de förlora ytterliggare kunder som vill ha deras sadlar tror jag..

Men de kommer ju absolut inte sälja mer sadlar om de höjer priserna 3-4 000.... Visst, Stubbens sadlar är bra, men jag lägger hellre till en tusenlapp och får en FB istället för en Stubben... Stubben har inte det läder som FB/Albion har...

De nyare sadlarna är betydligt mjukare kan jag lova. Dressyrsadlarna är ganska mjuka (typ Maestoso) medan hoppsadlarna fortfarande är lte hårdare än andra.
Ja, de hålelr ju faktiskt länge, men jag hade aldrig fått för mig att köpa en Stubben för 14 000! (typ Siegfried CS) Jag tvivlar starkt på att Frank Baines är så mycket sämre, och om en Stubben Avalon kommer kosta 18 000 lägger jag pengarna på en FB istället för 19 000... De är mycket finare och har läder som jag gillar mer plus att de är sååååå mkt mjukare än Stubben...

Får väl maila Stubben och fråga.....

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 188
Senast: fio
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
661 605
Senast: caballus
·
Dressyr Letar fortfarande dressyrsadel till min Islandshäst. Det mesta glider fram på honom då han är lite smal över bogarna och behöver bredda... 2
Svar
25
· Visningar
4 859
Senast: moli
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 473
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka