Hon äter ALLT!

Sv: Hon äter ALLT!

<snip>
Ska ni fortsätta att älta det här och få mig att må ännu sämre? Tror ni inte att jag redan har otroligt dåligt samvete för vad jag gjort? Jag skapade inte tråden för att bli uppläxad av de som vet mer än mig, utan för att fråga om hjälp för att komma till rätta med problemet.
<snip>

Du har fatt manga bra forslag att jobba med problemet ... men namner inte nagot alls om det. Om du fortsatter att alta, hur kan du tro att andra inte gor det?
 
Sv: Hon äter ALLT!

Är det nedlåtande o elakt att föreslå att ha hunden kopplad? Är det elakt o nedlåtande att föreslå omplacering när TS uppenbart har en dålig hundhållning?

Uppenbar dålig hundhållning???
Må den som är felfri kasta första stenen....

* Jenny *
 
Sv: Hon äter ALLT!

Såklart tar jag åt mig av alla bra förslag! Jag är jätteglad för alla tips och råd som jag har fått här i tråden. Började redan idag med att träna loss och lite andra övningar med hunden, och vi gick även en lång promenad och hon har fått ett ben att gnaga på. Så absolut tar jag åt mig, även fast jag inte skrev något om det här. :)

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var att jag tog illa upp av att en person hade lust att döma mig som dålig hundägare och fortsatte att älta det, och därför kände att jag behövde svara på det inlägget.
 
Sv: Hon äter ALLT!

Fast med det argumentet hade du ju kunnat prygla skiten ur henne utan att det gjorde något - den lever ju i nuet... Givetvis minns hunden att du slog/daskade/rappade den. Sedan hur länge det sitter i beror ju på hur känslig den är.

Jo, det har du såklart rätt i. Jag önskar att jag kunde fått det ogjort, men eftersom det inte funkar så, så är det bästa jag kan göra att lära mig min läxa och försöka gå vidare. Jag ska definitivt försöka bli en bättre hundägare, jobba på min och hundens relation.
Det tål att sägas igen; jag är jättetacksam för alla fina tips jag har fått!
 
Sv: Hon äter ALLT!

Äh!
Släpp de där nu!
Alla (de flesta) har vi gjort fel i vår hunduppfostran, inte bara en gång utan flera...
Jag har gjort fel med min häst också:o
Å med min man... :o:o
Å på mitt jobb :o:o:o
Å med min son:o:o:o:o

De blev fel, släpp de nu! Hunden kommer helt säkert inte att få men av en engångs händelse.
Ingen mår bra av att älta! du är ingen dålig hundägare,tvärtom, du är bra för att du vågar erkänna när det blev knas, och är beredd att jobba för att allt ska bli så rätt det nu kan bli, i en framtid!

Vi måste lära oss bli mer förlåtande mot oss själv. Vad gagnar det hunden att du går och mår dåligt över en enstaka händelse?

Njut av ditt hundägande, och se fram emot massor av roligt med din hund!

* Jenny *
 
Sv: Hon äter ALLT!

Jag undrar om du skrattande ryckt på axlarna åt det lilla hysset när hunden för sjunde gången spytt upp människoskit på golvet i din etta mitt i natten efter kvällsrundan. Och jag önskar verkligen att jag kunde påstå att det är ett extremt exempel.

Människobajs har min hund visserligen aldrig kräks upp. Men hönsbajs är vanligt förekommande, likaså gamla halvruttna ägg och kadaver av olika slag.
Och nej, jag blir fortfarande inte arg på hunden.
 
Sv: Hon äter ALLT!

Jag undrar lite hur du upplever er övriga relation. Om man bortser från det jobbiga ätandet, har ni kul tillsammans?
Jag uppfattar det lite som att detta ligger i fokus just nu, kanske bör ni göra något annat tillsammans som får mer fokus, spårträning kanske?
 
Sv: Hon äter ALLT!

Jag tänkte på samma sak som HeleneK! har du kul med din hund? har den kul med dig? bortsett från allt ätande njuter du av hundlivet? Kanske en ide att sätta munkorg som många föreslagit och använda den ett tag så DU får slappna av och få tillbaka glädjen över att vara hundägare! ibland när det låser sig och allt känns hopplöst kan man behöva fokusera lite på sig själv så man inte går runt och e ledsen över att "allt går dåligt med hunden" jag brukar låna ut min hund till min mamma nån kväll ibland så vi får vila lite från varandra och sakna varandra lite :D blir så mycket roligare då och jag blir iaf mycket mer motiverad om jag får en liten andningspaus ibland. Lättare att träna ordentligt på problemen då man själv är stabil i humöret och har lite bättre tålamod :D
 
Sv: Hon äter ALLT!

+Trissen

Ja, jag tycker definitivt att vi har kul tillsammans. Hon är en väldigt gosig hund, och älskar att sitta och gosa och bli kliad. Hon gillar även att busa och "låtsatsbrottas". Jag tycker att vår relation är bra, jag har nog bäst relation med henne av alla i min familj (jag är äldsta dottern och tar mycket ansvar för hunden) men trots det känner jag inte att jag är ledaren i relationen. Hon lyder på hennes villkor s.a.s. Hon gillar även att gå långa promenader speciellt i skogen och leka med andra hundar. Men förutom det är det inte mycket aktivering, vilket jag vet inte är så bra. Jag vet att jag t.ex. skulle kunna träna mer trickträning och lydnad med henne, men det har aldrig riktigt blivit av. Som jag sa så är hon en omplaceringshund, vet inte riktigt hur många hem hon har bott i under sina första 3 år. Hon har grundlydnaden, sitt, ligg, vänta, inkallning (mer eller mindre).

Jag har hela tiden tänkt att vi borde gå en kurs i typ lydnad, agility eller nåt sånt, men som sagt har det aldrig blivit av av olika skäl.
 

Liknande trådar

Hundträning Min hund är duktig på byteshandel när det kommer till icke ätbara saker som pinnar, skräp osv. Däremot när hon hittar mat ute så lyssnar...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 734
Senast: Mabuse
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 454
Senast: Lhas
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
764
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp