B
Balance
Blev intresserad av en Honda CR-V automat, men i reg.beviset står det att den bara får dra 1200
Men en manuell får dra 1500 har jag för mig? Nån som vet hur det ligger till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Konstigt att en sån bil har så klen konstruktion att den bara får dra 1200kg...![]()
Nej det är fel. Din bil får dra MAX 1200kg. Vad väger släpet?? Mitt väger 990kg, dvs jag skulle inte få köra med häst i det! Du måste ha ett släp som väger endast 500-600kg om du ska få köra laglig och säkert!!, det finns väl inga släp som väger så lite.....
Däremot så får du dra ett släp som har Totalvikt 1540, och det är siffran som står i pappret. Men du får inte LASTA mer än så att släp+häst väger under 1200kg. Annars går väl bilen sönder.
Tyvärr får Honda CRV med automatlåda av någon anledning tydligen bara dra så lite. Kanske är växellådan för klen för att klara större påfrestningar.So, lika korkat är det tycker jag... Vad ska man med en sån skitdragkrok på en suv? iofs är det väl mest en "låtsas-suv", får väl inte dra så mkt på BE heller antar jag?
En bil av den typen känns ostadigare att köra än en vanlig personbil pga bilens tyngdpunkt hamnar annorlunda. Om man bara tänker sig lite för och anpassar körstilen till bilens förutsättningar så är det inget problem. Jag tyckte att den exempelvis var kul att köra på grusväg, inget fel på väghållningen där. Det blir en himla skillnad i väghållningen beroende på vad det är för däck på den märkte jag när jag bytte från halvdana dubbdäck till nya sommardäck av "SUV-typ". Stabil att dra mitt pluttsläp med.Du provkör väl bilen först? Vi har en sån på jobbet och jag tycker inte att den är så jättebra att köra. Känns lite ostabil. Men det är jag det, men jag råder dig att provköra iaf.![]()