Honkatter som markerar

M

Marie_C

Är det vanligt att honkatter urinmarkerar? När min kastrerade honkatt är ute gör hon precis som hankatter brukar göra. Går ett varv runt tomten och skvätter. Min kastrerade hankatt gör också så. Kan det vara så att Smulan har tagit efter? Hon var bara ca 7 veckor när hon kom till mig så hon har sett upp till honom hela tiden.
 
i de där FELIWAY-papprena står det att honkatter gör så med.
nu har min dumma katt kissat i en säng igen!! hade inte sprayat hela sängen.
fjärde gången nu och min sambo vill avliva henne.
hatar henne för att hon gör så men hon kan ju tyvärr inte förstå sitt eget bästa.
 
Nej, vad tråkigt! Men om du då ändå måste ta bort henne. Är det inte värt att kastrera henne och testa om det funkar då?
Hoppas att det löser sig!
 
jo, jag gör ju hellre det. vill absolut inte avliva och det är verkligen sista utvägen men min sambo är inte speciellt glad bara. får vänta lite så att han börjar på att mjukna. tur att man kan knepen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har en hankatt på 7 månader som attackerar mina tre äldre katter (12 år) hela tiden. Han är kastrerad för ca 2 månader sen. Han slåss...
2
Svar
24
· Visningar
2 251
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: Rugge
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 705
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp