Hööks back saverpad

isa__

Trådstartare
Ni som har en, vad tycker ni om den? får eran häst en "kanal" ? :D

Jag har just köpt denna pad och ridit med den 3 ggr, dock är min häst bara 3 år och rids bara i skritt så det blir ingen kanal som då hästarna blir svettiga, man kan se lite men det är knappt.
Men jag har tittat och känt en massa och jag tycker inte att den verkar ligga något på ryggraden.

Men skulle vilja få åsikter från er som äger eller ridit med en :)
(inte någon som bara kännt på den)

:bow:
Isa

Sv: Hööks back saverpad

Beror på hutr hästen ser ut över ryggen. Har hästyen en bred och platt rygg utan hög manke så ska det inte vara några problem. Är hästen däremot kantig så kan det bli problem.

Hon har rätt bred och platt rygg (INTE kantig) och manken är väl någonstans mellan normal & hög.
eller vart ligger gränsen till hög manke? :angel:
Men jag tycker inte att den tryckt på manken, Har både inlägget och ett tjockt liggunderlag i padden.

åh en tråd för mig!
Jag funderade just på att köpa den när jag åker upp till sthlm imorgon. Det är ju faktiskt 30% på valfri vara :D
Någon som vet om den passar till en Freemax sadel?
Är dom så olika utformade padarna? eller är det bara fästerna som skiljer?

Fick min på posten i förgår så ska prova att rida med den nu i helgen :)
Har provat den till min pfiffs och den passar i alla fall .

åh en tråd för mig!
Jag funderade just på att köpa den när jag åker upp till sthlm imorgon. Det är ju faktiskt 30% på valfri vara :D
Någon som vet om den passar till en Freemax sadel?
Är dom så olika utformade padarna? eller är det bara fästerna som skiljer?

Jag tror att den padden passar till en freemax, den är väl lite mindre freemaxen till skillnad från pfiffs? rätta mig om jag har fel

Berätta gärna hur du tycker att den sitter och om det blir någon kanal sen :angel:

Liknande trådar

Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 392
Senast: Zpunk
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 472
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Morsning! Har ridit på ridskola i 4,5 år o rider bra i skritt o trav. Tyvärr har vi fått börja galoppera precis men jag klarar mig bra i...
Svar
17
· Visningar
1 994
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?