Hööks bomlösa sadel

Jen84

Trådstartare
Hej!

Hur är Hööks bomlösa sadlar att rida i?

Letar efter en sadel att använda som "barbackasadel", dvs utan stigbyglar.

Kan den bomlösa från hööks duga för ändamålet?

Någon som dessutom vet hur lång den är i anläggningsyta (den som står som 16,5-17" på hemsidan)?

//Jen

Som barbackasadel kan den duga alldeles utmärkt. Jag köpte den svarta sadeln, storleken större än den du funderar på. Tyckte att den kändes lite för stor för min gigantiska rumpa, men låg bra på min kallblodstravare.

Om du ska köpa den så köp den i fysisk butik. Beställ den inte. Väldigt många exemplar är snedsydda och det har varit svårt att reklamera dem har jag både läst och hört. Det finns så enormt mycket bättre barbackasadlar än hööks bomlösa om det är vad du är ute efter och till betydligt mycket bättre pris än hööks bomlösa. Googla på barbackasadel så hittar du flera fina exemplar. Till hööks sadeln måste du ändå lägga iallafall 1500 kr till för att få en vettig pad (hööks egna pad och liknande i samma prisklass är inte värda att kallas padar för de avlastar ingenting) medans till vissa barbackasadlar behövs ingen extra pad till eftersom de är inbyggda.

Hej!

Hur är Hööks bomlösa sadlar att rida i?

Letar efter en sadel att använda som "barbackasadel", dvs utan stigbyglar.

Kan den bomlösa från hööks duga för ändamålet?

Någon som dessutom vet hur lång den är i anläggningsyta (den som står som 16,5-17" på hemsidan)?

//Jen

Den är suerbra verklgen.. de viktiga är att du ar en bra pad under så du får en bra bred kanal under.
Jag har piffin sadeln en kopia av denna som enda sadel just nu och hästen är supernöjd.

Ja, som barbackasadel duger säkert de allra flesta billiga bomlösa "soffkuddarna". En bra padd kostar ju dock en slant i inköp, den med. För den summan kan du få en begagnad Torsion (också "soffkudde", men av en betydligt bättre kvalité än Hööks m.fl.) med tillhörande padd *tipsar*.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 136
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 250
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 495
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka