Hööks Hökassar...

asterix_zaphir

Trådstartare
Någon som har de? Hur mycket hö rymmer de ungefär? Är de som Ikeas fd kassar.
Ikeas kassar har blivit så förbaskat små

Sv: Hööks Hökassar...

Nu är det nog 2-3 år sedan jag hade en sån men den var stor!
Dock var den inte särskillt hållbar :(
Själva påsen gick sönder där handtagen var fästa bara det blev lite påfrestning där...

Ikea har två storlekar på kassarna numera. Kassörskan stoppade mig sist när jag bunkrade till stallet och höll på att ta fel, hon verkade förstå vad jag skulle ha dem till. *s*

Western_Ivy, ok, då är de inget att satsa på. Såg att Hööks hade de billigt denna veckan.

Jegra, aha, då fick jag fel sist jag var där. Fick hem de små. Har jag tur och packar de riktigt väl så rymmer de max 3 kg :grin:

precis som jegra säger så har ikea 2 storkelar nu för tiden en liten som kostar 4kr och en stor för 5 kr....

Jag pressar i 8-10kg i den större av IKEA-kassarna, den yttepyttelilla får jag nog bara i 3...om jag kämpar :p
Numer syr jag ihop två stora kassar, då får jag ju med lätthet i de 12kg som min storpålle får till natten...utan att behöva slåss med kassen :)

Har Hööks säckarna. Det får plats med ungefär 4-5 kg i dom om man vill ha allt i säcken. Men staplar man lite hökakor uppepå så går det i 6-7 kg och går fortfarande att bära. Har haft dom i 3 år nu och är jättenöjd:)

skumt.... så skall det inte vara enligt deras hemsida.... den stora rymmer iaf 71 liter och den lilla 36liter (perfekt för små ponnyer)

Jag har för mig att de små kostar 5 kr och de stora 7kr?
Jag har de små påsarna till "mellanmålen" där min häst får lite mindre hö (ca 3 kg). Trodde först att det var rea på påsarna när jag såg att de bara kostade 5 kr. I kassan insåg vi att de var mycket mindre påsar... Dock har det fungerat även med dessa:)

Japp, det stämmer bra det. Jag tycker dom är i samma storlek som Ikeas vanliga.

Kul med lite annorlunda färger. :p

Tack alla för era svar :)
Jag beställde en bunke från Hööks nu så de räcker ett tag även om de går sönder. Ska kolla på Ikea nästa gång jag kommer dit sedan :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej, jag ska sambeställa med en kompis från Hööks och det blev lite bråttom. Hur många kg hö får man ner i en norma höpåsel vs XL-påse... 2
Svar
20
· Visningar
1 851
Senast: Oknytt
·
Utrustning Vissa kedjor t.ex. XXL kör samma erbjudanden ungefär samma tid varje år. Gör Hööks det? För knappt ett år sedan köpte jag en...
Svar
18
· Visningar
2 392
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst... 2
Svar
20
· Visningar
2 432
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka