Foderråd till Shettis

Ja, det är pulver. Det energisnålaste att blanda med tycker jag är betfor, pga så låg torrvikt som blir till mycket fluff. Men det kan bli lite väl tufft smakmässigt för en del, min shettis äter dock allt, men jag ser att han blir mindre pepp när det är betfor+potprot.

50-100g av vilket foder som helst räcker dock att blanda med.

Min shettis får just nu potatisprotein blandat med Swedfed All-In. Jättegott tycker han! Men även lusern älskar han. Skålen slickas till minsta molekyl är borta.

Ett torrt pelleterat alternativ till potprotpulver är Granngården Elit Protein Special.
Granngården har jag inte i närheten och elit protein special verkar rätt likvärdigt Hippo protein plus, så det fortsätter jag nog med då i o m att alla gillar det :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 016
Senast: Twirro
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 579
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp