Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Håller med. Har själv två sånna där kopior av märket du nämner och jag undrar varför jag tusan köpte dem. Sänder ut fel signaler om mig själv.

Måste ju fråga er som inte gillar att Hööks plagierat färgkombinationen. Men hade ni kunnat tänke er att köpa något av dessa täckena?
http://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/1140104.html

Nej jag kan inte tänka mig att köpa nån av de två, men tycker inte de är lika stora plagiat som hööks varianter, vill inte köpa dessa för de inte tilltalar mig. Vad alla andra köper är upp till dem, men själv vill jag inte köpa budget kopior när jag älskar originalet och just ridtäckena från HW är inte alls dyra, men såklart dyrare än hööks variant, men där får man ställa sig frågan om man vill ha kvalitet som håller eller om man istället är en sån person som vill byta utrustning lite oftare och på så sätt kanske kunna variera sig mer.

Vet ju inte heller hur pass "tjocka" hööks täcken är, men det jag älskar med HW är att de är tjocka och ser nya ut trots många tvättar :)

Fast om man ska vara petig så är det Eskadron som hade Newmarketfärgerna innan HW faktiskt. Tror att många som är i min ålder (:o) som minns Golden Stripe-filtarna från just Eskadron som vartenda kotte hade på 90-talet. Kvalitetsmässigt tror jag också att Eskadrons är lika bra som HW.

Jaja, i vilket fall som så köpte jag ett ridtäcke från Hööks idag:p.

Jag är för ung för att kunna minnas vem som lanserade dem ;) Men var inte de i ull? Eskadron täcken har jag och de är i bra kvalitet, jag var otydlig, det jag menar är att HW har högre kvalitet än Hööks. :) Jag handlar visserligen ibland på hööks, tycker att artemistränset är grymt snyggt och det blir nog att inhandla ett sådant :) Men deras täcken suger.. jag har haft MÅNGA täcken från hööks, tyvärr tog det mig många år att inse att det finns bättre alternativ, och nu är jag helt såld på HW :)

Haha, vad roliga ni är. Att ni orkar fundera på vad eran utrustning sänder för signaler. Vem orkar bry sig om ifall någon har ett höökstäcke eller eskadrontäcke som ser ut som ett HW-täcke? Jag förstår inte alls :P

Jepp, visst var det yllefiltar Eskadron hade, min poäng är att färgkombinationen var dom före HW med. Det är ju just färgkombon som Hööks (och Eskadron) rippat rakt av från HW.

Håller absolut med om att HW´s täcken är helt oslagbara. Dessvärre är jag student sen ett år tillbaka och när min gamla HW-täcken sviker har jag faktiskt köpt ett och annat nytt täcke från Hööks. Det ena köpte jag på rea för knappt 600:- och det är på 400 gr och 1670 D(!). Det täcket var absolut ett fynd faktiskt:). Men när ordningen och ekonomin är återställd kommer jag att återgå till HW för hela slanten;).

Täckena från hööks är snygga men kvalitén suger så därför handlar jag inte deras täcken, men jag tycker de är synd att de inte kan komma på "egna" snygga färgkombinationer. De skulle ju kunna ha randigt men kanske inte ljust i brunt utan nån snygg modefärg istället, typ lila? :D:D:D

Jag har en image jag måste skydda. ;)
Haha, nä, men ett jobb som gör att jag inte kan klä mig och hästen i vad som helst. ;)

Nu blir jag nyfiken, vad har du för jobb som gör att din häst inte kan ha ett randigt täcke från hööks?

*kl*

Såg just på hemsidan att man kan beställa GM Artemis i mörkbrunt och att det har lagerstatus 15 december.
Jag gillar verkligen det tränset men den ljusbruna färg som finns nu har inte alls passat min mörkbruna sadel, så jag längtar tills det tränset kommer ut i mörkbrunt!

Det täcket ser väldigt hårt och tunnt ut. Inte fluffigt och mysigt som ett ulltäcke ska vara!

Jag tycker det nya marinblårutiga stalltäcket ser mysigt ut!
Någn som sett det live?

Fast jag har ett brunt ulltäcke från deras julkampanj nu i vintras. Det är inte alls hårt! Kostade lika mycket.

jag har ett sånt till min celine hoppsadel:love:, och det sitter som en smäck, så jag tror inte att det passar en dressyrsadel

Jag tycker det nya marinblårutiga stalltäcket ser mysigt ut!
Någn som sett det live?

Det tyckte jag också var riktigt snyggt! Dessutom väldans prisvärt:). Ska nog allt köpa mig ett sådant.

Gick in på hemsidan och kollade på produktnyheter nyss och tydligen ska de börja med märket HV Polo-för visst är det inte ett eget märke? Tyckte jag såg det märket i andra butiker på Falsterbo i somras? Dyrt var det iaf!

Senast ändrad:

HV Polo är ett eget märke, Happy Valley heter det tror jag, inget som är Hööks.

Tråkigt tycker jag, att de "tar" det från privata butiker... Nu har de ju dock inte hela sortimentet.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
22 645
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 963
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 954
Senast: Tilly_85
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 179
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023