Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har just bläddrat igenom den på nätet och till min besvikelse finns inte ett enda plagg som en (min) ridsugen elvaårig kille kan tänka sig att sätta på sig. Trist :(

Wiho, fick katalogen idag :D Inte för att jag ska handla något eftersom jag just har gjort av med alla mina pengar och lite till på Falsterbo...hihi. Ändå var jag en sväng till Hööks irl innan jag bläddrade i katalogen, och köpte ett pullarträns på 50 % :angel:

Dock fattar jag inte vart det s.k. "visningstränset" med smal, rund nosgrimma är? Fanns varken i butiken eller katalogen, ändå finns det på nätet och jag bara MÅSTE ha ett sånt. Älskar det helt enkelt :love: Nån som vet??

Har suttit och lusläst och skrivit en 3 sidor lång önskelista med allt från rosa boots (älskar att de har typ ALLA reflexer i rosa.. hihi) till agilityhinder till vovvsingen. Förresten diggar jag oxå den grå stickade tröjan, har letat efter en sån helt desperat under.. tja, hela vintern?

Magic skymtades heller inte. Hm? Förresten blev jag riktigt besviken på de flesta av kläderna och fy vad hemskt fula deras ponnyprylar har blivit. Yuck! :mad:

Magicbrush kom in nyss, blev nog alldeles för sent påtänkt för att hinna vara med i katalogen. Den är slut förtillfället, men jag uppfattade det som att det kommer mera! Tycker det fanns mycket fint, lite besviken på att dom anatomiska betten inte finns i mindre storlek bara :(

Visningstränset finns i den butiken jag brukar handla i. Den kanske är utgående och är därför inte med i katalogen?

Fick katalogen idag och måste säga att jag är DÖKÄR i tränset som finns med på omslaget! Så jäkla snyygt :love: Hade jag haft lite fetare plånbok just nu hade jag inte tvekat :D Gillar främst käkrems-lösningen.

De anatomiska betten, fungerar de som pessoa magic? Att de inte går att vika ihop helt?

Jag har just bläddrat igenom den på nätet och till min besvikelse finns inte ett enda plagg som en (min) ridsugen elvaårig kille kan tänka sig att sätta på sig. Trist :(

Tänkte till när jag såg ditt inlägg, det är som sagt väldigt mycket rosa och hello kitty i barnkollektionen på hööks. Jag hittade endel väldigt neutrala kläder, dock vet jag inte vad han har för storlek men dessa barnkläder kan väl din son tänkas ha?

Ridbyxor från stl. 122/128

Pike, stl. 134/140

skyddsväst

Hoodie från stl. 134/140 Kanske riktad åt tjej, men tycker mycket väl att en kille kan ha på sig den utan att de skulle anses vara tjejplagg.

Stallskor

Ridstövlar, från stl 34

Jag ÄLSKAR det tränset jag också.... av den anledningen också... För sett helt krasst så är det tränset en bråkdel så dyrt som Dyons likadana....

Men jag vill fortfarande ha CH Sommerset-tränsets nosgrimma....

Undrar om man skulle köpa bägge och ta och sälja delarna som blir över... för visst måste det finnas någon mer som vill ha ett nytt träns och inte bryr sej ifall det är mässingsspännen på en del av grejorna och vanliga stålspännen på dom andra.....

Men först MÅSTE jag få till att KÄNNA på bägge tränsen....

Om du klämmer på det nya tränset någon gång kan du väl rapportera hur du tycker det känns :D

kl

Har vart på Hööks idag! :D Till min besvikelse hade dom inte schabraket (Elevation, det svart/lila) jag var ute efter :cry: och inte tränset heller (Hunter CH).. Men lite grejer fick jag med mig hem iaf :grin:
Steeds Frost stallkänga, hade jag iofs köpt tidigare, men jag bytte till en storlek större.
steedsfrost.jpg

3 st mössor :angel:, ett par ridbyxor och rosa reflexvantar som kommer matcha perfekt med min rosa varseljacka i vinter :D
till-mej.jpg

Sen vart det en ny flughuva till Ikaros, lite salva och sådär, men det är ju inga av nyheterna ^^

*kl*

Jag är så fruktansvärt nyfiken på de nya Thermo Master täckena på sidan 62 och 63 i nya katalogen (de utan hals)...

Hur funkar det med neoprenen som sitter runt halsen? Blir det betydligt bättre passform?

Tant arab drar 135 i täcken, men dom är ALLTID för stora i halsöppningen, så dom kasar ner och skavar. Bogskydd, ja det används, men det hjälper inte mot att det kasar ner bakom manken och "kilar fast"... :confused:

Skulle dessa kunna funka? Någon som testat det (eller ett liknande)?

Åh jag ska nog köpa det svarta Lifford tränset. Letat som en galning efter en maffig nosgrimma med vitt foder.
Kvaliten brukar ju vara skit men jag kommer endast använda det i ett halvår för sen måste jag sälja min ponny :s
Så den tiden håller det nog iaf ;)

Jag har några hööks-träns som är jättebra! Haft dem i flera år och de är som nya :) Köpte tex det första tränset med lack-nosgrimma och det är skitfint och lädret är kanonmjukt. Har oxå letat maffig nosgrimma med vitt foder så är oxå sugen :D

Senast ändrad:

Fick katalogen idag och måste säga att jag är DÖKÄR i tränset som finns med på omslaget! Så jäkla snyygt :love: Hade jag haft lite fetare plånbok just nu hade jag inte tvekat :D Gillar främst käkrems-lösningen.

Jag med :love: Älskar nosgrimman och käkremmen, men tyvär så tror jag inte att det skulle se så snyggt ut på min islandshäst :( :mad:
typiskt...

*kl*

Äntligen har jag också fått katalogen. Det fanns ju hur mycket snyggt som helst! Vad det kliar i fingrarna, men jag borde verkligen hålla mig borta från alla köpknappar just nu :angel:

Aa det kan ju bero på att jag är lite dålig på att smörja mina saker:angel:
Förutom mitt senaste träns som faktiskt fortfarande ser ut som nytt, som köptes i Januari :D

Ja, jag var i Västerås, och det fanns inte... Ja, inte dressyrmodellen alltså ;) det fanns ett par allround i strl ponny.

Aha, det är väl en fördel att det är rätt modell och storlek ;) Kollade inte så noga! Riktigt snygga är dom i alla fall, älskar lila.

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 475
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka