Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

*kl*

Gillar inte att det inte finns några lösa nosgrimmor med spännen i mässing! :mad:
Nosgrimman på mitt träns, köpt förra året, går knappt att spänna på första hålet, och ändå är det stl F, jag har satt den rätt och min häst brukar mer än väl få plats i F! :crazy:

Skönt att höra att lädret verkar vara bra :)
Skriv gärna när du testt det om det var stort/litet i storlekarna, min är precis som din, precis emellan två storlekar, men ska nog ta full jag med :)

Kan tyvärr inte ta bilder med det på, eftersom att jag ska lämna tillbaka det.. vill inte riskera att det blir smutsigt eller så som hindrar återlämning.

Men iaf:
Jag trodde att det skulle bli snyggt på hästen, i och med att det är ett fuxsto utan vita tecken i ansiktet. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som var "fel", men tyckte inte att det var snyggt på. Tror att nosgrimman blev för dominant iom att hon är ganska nätt. En annan i stallet har ett Artemis (dock mörkbrunt, jag ska ha svart) som jag har fått testa. Detta är betydligt snyggare på...
Är verkligen i valet och kvalet om hur jag ska göra!

*KL*
Någon som vet vad som gäller, får man pengarna tillbaka om man vill återlämna en vara, eller tillgodokvitto?

Vad står det på ditt kvitto? Hööks har väl öppet köp och isåfall får du pengarna tillbaka.

Jag har Artemis ocksål både det svarta och det bruna. Jag gillar verkligen Artemistränsen. Dock tycker jag det bruna är mkt snyggare än det svarta.
Jag gillar dock mitt Lifford också.

Vad tror ni, skulle denna hästen passa i ett GM Artemis?
32599543.jpg

observera att denna bilden är tagen precis i ett språng, över hindret.

32599544.jpg

Här med ett CH Windsor träns. ( Nosgrimman sitter lite lågt på bilden, nu har jag höjt upp den lite)

Är i valet och kvalet om jag ska köpa Artemis eller Lifford-tränset... Har en fux med "arab-huvud" dvs konkav nosrygg, bred panna, stor vit stjärn har hon oxå. Sen har jag en mörkbrun, nästan svart, med lite lätt konvex nosrygg. Känns lite som att Lifford-tränset e snyggast på den mörka, och Artemis snyggast på fuxen... Skulle vilja ha båda, men har alldeles för många träns så jag måste hejda mig själv :D

Köpte Huntertränset i fredags, blev förvånad att det var så bra kvalitet, men litet i storlekarna, köpte cob till ett sto som har ett annat Hööksträns Ashford i cobstorlek men detta var lite mindre.

Vad glad jag blev när du skrev att hunter tränset är litet i storlek... Min dam kan ha cob men måste spänna in längst in/ göra nått extra hål om det går... så ponny hade varit bättre... men är cob litet så kommer det bli perfekt! :D

Vilken färg var det på Hunter-tränset ?

Vill ha ett i brunt om jag gillar kvaliten....

Skulle jag bara ha en häst att shoppa åt skulle jag klicka hem CH Hunter-tränset när som helst :love:

var en runda på Hööks i Helsingborg idag... Kände på ett brunt Hunter träns, kändes mycket och smidigt men ändå stabilt och inte alls "sladdrigt".
Var ett Cob och ja det såg faktigst litet ut i storleken så det blir ett sånt fast då svart till Tanten.

Köpte Västen som är på baksidan av katalogen, verkar mysig och helt ok.

Fyndade ett mörktgrått ridtäcke i ull med reflexer på sidan för 67,50:-

Och köpte även 1 svart och 1 rosa av de där billiga mössorna...

Kollade på en massa andra saker som ska beställas hem senare... te.x. reflexerna i rosa, reflextäcket och det grå/orange schabraket.

*kl*

Är jag blind eller finns det ingen martingal/förbygel i svart med mässings spännen utan snabbknäppe? :crazy::cry:

Jag som tänkte köpa mig en riktigt billig att ha i skogen.... :p:p:p:p

Föresten, någon som har koll på om det finns någon trevlig ridsko? Jag köpte ett par stövlar därifrån lite snabbt och dom är sjukt kassa, stela och skaviga... :crazy:

Jag vill ha en enkel stallsko som även fungerar att rida i, medans jag funderar på vilka nya stövlar det blir, egentligen vill jag ha 3 modeller men jag har inte sisådär 15,000kr att lägga på stövlar nu.... :angel: :laugh:

Funderar på Jodhpur Dover CRW®, snygg! Vad tror ni? (Man får ju givetvis testa!)

Senast ändrad:

Inte haft just Dover utan Preformer uppenbarligen skiljer sig ju modellen åt gällande dragkedja och snörning, men vad jag känt så är nog sula och läder likvärdigt. Bekväm sko i mina ögon, men de höll inte mycket längre än ett år. Å andra sidan så både promenerade och mockade jag dagligen i dom så det sliter ju.

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 475
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka