Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Var det inte snack om att Hööks tog bort alla kommentarer som inte var positiva?

Köpte nyligen en fleecetröja där som är alldeles ljuvlig! Lagom tjock och mjuk i kvalitén så den är perfekt under skaljackan. Kommer inte in på tröjsidan nu, men den har hellång dragkedja, kostar 179 tror jag och finns i brunt och grått (?). Rekommenderar!

Överlag är jag jättenöjd med kläderna från Hööks, mindre nöjd med läder och extremt onöjd med utetäcken. Tänkte bege mig dit och köpa en till fleecetröja faktiskt, och fler ullsockar. De gråa ullsockarna är hur bra som helst!

Har sett rätt negativa kommentarer där om produkter som blivit sågade, både pga kvalité och passform. Däremot kan jag tänka mig att de inte godkänner kommentarer där det är för mycket skrik sas. Kan man inte framföra kritiken på ett vettigt sätt utan måste skrika som en 5 åring så är det inte så konstigt att de inte vill ha ens kommentar.

Har kollat runt på deras hemsida och hittat lite olika negativa kommentarer: (Har pluppat ur produkten).

"Usch så dåligt *****! gic sönder i sömmarna efter bara några dagar! fy, aldrig mer Hööks **********".
"Otroligt dålig kvalitet, har köpt 3 av dessa och alla har spruckit i sömmarna efter bara 2 dagar."
"Super besviken. Beställde storlek L och ****** vad super liten. Miss visande bild."

Dock tror jag att de över lag sållar lite bland kommentarerna då och då. Kommenterade ett par produkter för ca ett halvår sedan (positiva omdömen) och de kommentarerna finns inte kvar där idag.

kan ju vara så att dom tar bort vid ny katalog om de gjort nån ändring eller nått för då är det ju inte exakt samma vara längre =)

kl

Såg att några här i tråden köpt Liffordtränset för olika många månader sedan: Upplever ni, så här en hel del (?) brukande av tränset senare, att det fortfarande är av OK budgetkvalitet?

Jo det var jag som inte fick med min komenter på ett gold medal dressyrschabrak om ett det är för litet för en 17" sadel, vilket jag upplever de flesta hööks schabrak är och jag skrev att det var väldigt synd för de gör ju en del riktigt fina schabrak, skickade in den kommentaren flera gånger man den kom aldrig upp.

Jo det var jag som inte fick med min komenter på ett gold medal dressyrschabrak om ett det är för litet för en 17" sadel, vilket jag upplever de flesta hööks schabrak är och jag skrev att det var väldigt synd för de gör ju en del riktigt fina schabrak, skickade in den kommentaren flera gånger man den kom aldrig upp.

Det är ju riktigt dumt!!! :mad: En sådan sak 'är ju väldigt konstruktiv och väldigt viktig för konsumenterna att få veta. Jag tror också att det är mycket fuffens på deras kommenterasida.

Sitter i en sån fleecetröja just nu och den är verkligen underbar:love: min är i jättefin lila färg :)

För litet ? ? ?

Hööks schabrak anser jag vara riktigt stora i sina storlekar.
Jag brukar köpa ponny/cob och dom passar mina 17.5"- och 18"-sadlar.....

17856375.jpg

Ponnyschabrak och 18" sadel

Jag har ofta använt ponnystorlek till min 17,5 sadel, tycker det blir mer lagom.

Har iofs aldrig provat att köpa ponnyschabrak, men jag håller med om att Hööks schabrak ofta är stora. Har 17 och 17,5 sadlar. Har ett som är mindre också så det varierar nog en del.

Men det du visar är ju inget Gold medal utan ett showmaster, showmaster är större. Jag har ett äpplegrönt med mulle på från showmaster i ponny och det passar. Upplever dessutom att dressyren är mindre än allround. Gold medal schabraken krymper dessutom i tvätten.. Showmaster har varit mycket bättre.

Jag har GMschabrak också, men det var bara detta jag har bild på i datorn så det var därför jag valde en bilden.....

Aha! Missade att du skrev att det gällde just gold medal, det jag har som är lite mindre är faktiskt just ett gm :)

Kollade igenom rean idag och fick med mig ett pullarträns för 225 kr inkl tyglar :D

*kl*

Undrar om någon har koll på om Liffordtränset är stort eller litet i storlekarna? Börjar bli rätt sugen på att köpa ett sånt till ponnyn, men hon ligger mellan ponny och cob i stl:/.

Min häst är mellan cob och full och han får plats i stl cob utan problem. Bara tyglarna som är lite korta enligt min mening, men kanske för man är van att alltid ha stl full i dem.

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 304
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka