Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Nu finns det nya fins tränset på hemsidan! Det var verkligen fint, spreciellt det bruna! Jag ska till butiken idag, ska titta på det.

Blev kär i Golden Stripe filten-men j-lar vad dyr den är! Hoppas att den floppar och säljs för halva priset på vinterrean:p.

Haha! Jag som satt senast igår och svor över att det inte finns något träns som liknar Artemis-tränset men inte är rundsytt och så wips! Så finns det ett idag. ;)

Blir nog ett sånt om jag hittar något som känns bra. Du får gärna kolla på det svarta lite extra åt mig. Kolla gärna om man kan ta av nosgrimman! :)

Ser nu på bilden att det nog inte går att ta av nosgrimman. Aja, man kanske behöver ett träns med aachen-grimma oxå. ;)

Åh en sådan vill jag också ha!

Jag tyckte även ardfield tränset var fint, någon som klämt på det?

Senast ändrad:

Åh en sådan vill jag också ha!

Jag tyckte även ardfield tränset var fint, någon som klämt på det?

Jag har klämt på det och det är fint läder! Däremot så stör det verkligen mig att det är spännen på båda sidor av kökremmen och att man inte kan byta nosgrimma. Sjukt irriterande.

knapplån

Jag vill också (och kommer att) köpa Aachenträns Ardfield. Det va ju jättesnyggt. Va till butiken idag men det kommer in om först 2 veckor här. Attans! Hur är dom i storlekerna, ni som sett dom?

Blev kär i Golden Stripe filten-men j-lar vad dyr den är! Hoppas att den floppar och säljs för halva priset på vinterrean:p.

Det är samma tillverkar som Shires ullfiltar, och det är i finaste kvalitet! Jag är också sugen, men vet inte hur stor användning jag har av det...

Det är samma tillverkar som Shires ullfiltar, och det är i finaste kvalitet! Jag är också sugen, men vet inte hur stor användning jag har av det...

Perfekt att ha på tävlingar och när man skrittar ut. Är bara att släng över sadeln och sen vikar man filten över ens lår så är både du och hästen varm:). Tror en sån blr årets julklapp till mig själv. Har velat ha en läääänge! Men funderar på att köpa Horsewares Golden Stripe i dubbelfleece för en bråkdel av priset:p.

Jag har Horsewares, men den är inte ens i närheten så bra som ullfiltarna och inte är den lika stor heller.

Är ingen ryttare längre! Annars hade det ju varit givet. :) Kan i och för sig ha den själv i vagnen när jag kör. HWs Golden stripefilt har jag i soffan, fast en brun :D

KL

Det nya tränset var ju skitfint, speciellt i brunt! Är just nu sur över att det inte finns i x-full. :mad:

Någon som har köpt och hunnit prova det anatomiska bettet? Hur upplevde ni det isåfall? Är det ungefär som Sprengers eller?
Jag beställde det i torsdags, så hoppas att det kommer i mitten på nästa vecka.

KL

Det nya tränset var ju skitfint, speciellt i brunt! Är just nu sur över att det inte finns i x-full. :mad:

Någon som har köpt och hunnit prova det anatomiska bettet? Hur upplevde ni det isåfall? Är det ungefär som Sprengers eller?
Jag beställde det i torsdags, så hoppas att det kommer i mitten på nästa vecka.

Vilken anatomiskt bett? De har ju två olika tredelade, ett med D-ringar och ett med runda lösa. Det med lösa ringar är väldigt tjockt, och D-bettet har ganska stor mittdel. Jag tvekar, men tror att D-bettet kanske skulle kunna vara bra...

Min syster har provat det anatomiska med runda lösa ringar. Trodde det skulle vara väldigt tjockt men den ligger liksom platt i munnen och tar inte så stor plats, däremot blir den ganska stor på bredden. Så själva better är inte runt liksom.
I alla fall, syrran är helnöjd. Hästen trivs superbra på bettet! Synd bara att det inte finns i mindre storlekar, då hade jag köpt ett jag också.
Behöver eg. 10,5, undrar om man kan ta 11,5 och använda bettskivor?

Har kikat på det anatomiska med lösa ringar i butik, och tyckte att de verkade något små i storlekarna. Har 10,5-11,5 på pållen, och det här hade nog funkat med 11,5, men det var väldigt små bettringar. Hade velat ha de som är på 12,5 cm-bettet.

Ringarna på d-ringsbettet var däremot väldigt stora! Tror jag ska prova ett när jag får lön, och så ska jag köpa det nya tränset!

Tack för svaren! :)
Beställde det med lösa ringar - hoppas det ligger bra i munnen på min också. Tråkigt om det är för tjockt..

kl*

Någon som har kollat på det rundsydda pannbandet med bling?

Tror det är från Claridge. I mitt huvud ser jag framför mig ett skit snyggt pannband men på bilden på hööks hemsida ser det ut att vara sådär, inte så mkt bling jag hade hoppats på, sen skulle det ha varit svängt med tycker jag, men kanske går att böja fram den formen.

Länken är ju mjuk, så den blir ju svängd. Men det beror ju lite på hur längden blir på hästen också.

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 037
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 304
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka