Hööks klapperboots

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vondutch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 725
Sv: Hööks klapperboots

Ja tanken var ju att man inte skulle använda dem innan utan bara prova.

Om dom skaver el inte vet jag inte men jag tycker dom borde göra det.

dom låter hemskt iaf så man kan bli galen

Tjaa, det heter ju klapperboots av en anledning ;)

Jag har haft och användt "klapperboots" i ungefär 6-7 år på mitt hbl,och han har aldrig fått ett enda skavsår utav de.
Som det är nu dessutom så har han de på sig hela dagarna.
Att de låter är ju tyvärr nått man får leva med då bootsen är "levande",men också därför min häst kan ha de.
Han kan ej ha ngr andra boots om jag ska rida på nån form av "rörligt" underlag.Dvs,sand,grus,lera,osv..

startgrow skrev:
Om dom skaver el inte vet jag inte men jag tycker dom borde göra det.

dom låter hemskt iaf så man kan bli galen

jag upplever det helt tvärtom,att de skaver minimalt,då de är just rörliga och ingen sand eller jord ligger kvar och skaver mot huden på hästen.
Har du ett par hela boots så kryper ju smutsen upp under och eftersom bootsen "ligger stilla" men har en "minirörelse" ändå,så är det ju som att linda hästen med ett sandpapper.
Med klapperbootsen så "ramlar" skiten ur..Får liksom inte chansen att fästa sig på samma sätt.
Ljudet är nått man vänjer sig vid.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 272
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
548
Utrustning Dessa säljs på Hööks. Är det någon som vet om dubbarna är i metall eller om de är gjutna i sulas gummi?
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Nebraska
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023