Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tydligen är batteriet urkasst.. fast ja funderar på att köpa en i alla fall, man får klippa halva hästen ena dagen- ladda maskinen och klippa halva nästa dag. Det är ju ett års garanti på en iaf och jag betalar gärna 429 kr för att kunna klippa denna säsong...
Vi har en sån! Och har faktiskt klippt två hästar med den i år, en helklippt och en "det-mesta-klippt" =) Som sagt är inte batteriet det bästa, men det går klippa med sladden i. Den är inte så stark, som man kanske kan gissa, så kbl med lurvig päls är ganska jobbigt att klippa... Men har man som vi, lite pengar, men mer tålamod, så visst går det. Kbl:et som gått med täcke och inte var riktigt lika lurvig, utan mer som en normal häst, gick utmärkt att klippa. Även om det också gjordes på två dagar pga batteriet. Så visst, jag skulle gärna ha en starkare/bättre, men jag har inga 3000:- att köpa för, och så klipper vi bara två hästar, ca 1-2 ggr/år, och stubbar dem annars, så jag tycker den duger.
Om det är samma som de hade förra året, så har jag en sån.
Den är förvånadsvärt bra!!
Jag klipper med sladden i, så kan man klippa hela hästen samma dag!! Sen kan man ju dra ut sladden när man klipper vid huvud mm.
En av få saker hos Hööks, som jag faktiskt rekommenderar. Sök här på bukefalos, det finns fler trådar om denna klippmaskin! :smirk:
Min hästs hagkompis är klippt med en sådan. De har inte använt sladden utan klippt hästen (D-ponny med supertjock päls) i omgångar. Jag lånade den förra vintern och tyckte den funkade utmärkt att klippa med, förutom att inställningsmöjligheterna på skären är lite snåla, så har man en lurvig häst kan man få klippa två gånger för att få bort all päls..
Hej!
Har också funderat på den klippmaskinen då jag inte har råd att köpa en dyr. Har islandshästar, någon som använt en sådan till islandshäst?! Också funderat på den billiga från Börjes, om den går att använda till islandshäst, vilken är bäst tro?!
Hagkompisen som är helklippt med den maskinen har nog islandshästpäls... Man kan lugnt gömma hela handflatan i pälsen i alla fall. Som sagt så har de fått klippa i två omgångar, först ett tag "uppepå" lurvet och sedan ner mot skinnet.
På tjockpälsat halvblod går att klippa utan att ställa ut skären så långt det går.
Vi har också en sån, har klippt hästen förra året och i år med den. Det har funkat bra.
Vi har ju haft sladden till och klippt utan på svåråtkommliga ställen för batteriet håller inte alls länge.
Hundavel & Ras Jag slänger ändå in corgiraserna som bubblare. De fäller, men i tussar som är lätt att städa snarare än små stickiga hår som fastnar i...