Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Kl
Är det någon som sett tränset CH Walsall aachen träns i Irl? Har det samma färg som på bilderna i butiken på nätet?
Funderar på ett sånt och hoppas på att det är samma färg eller ljuare.:)

*kl*

Ringde Hööks i fredags och frågade var min katalog tagit vägen...

Dom svarade att det ska nog komma inom ca 10 dagar ? ! ? !

Misstänker att det bruna Galway lär komma innan katalogen :-(

Ringde Hööks i fredags och frågade var min katalog tagit vägen...
Dom svarade att det ska nog komma inom ca 10 dagar ? ! ? !

Tack för att du gjorde det åt mig :angel: Har inte heller fått min :mad: Jag orkar inte vänta mer!

Jag har inte heller fått någon :devil:
Men jag har iaf beställt Galway-tränset och en magplattegjord, passade på nu då det är 30% :laugh:

GM Delfitränset var jättefint med både fint pannband & snygg knäppning för käkremmen, känns dock lite Dyónkopia.

*kl*

Var och klämde på Galway tränset idag, ingen hit. Dessutom var fodringen orange, inte brun som i katalogen.

Fick katalogen idag men hade redan tjuvkikat på nätet :p

Hur som haver så blev jag riktigt fast vid flera av tränsen! Dock har jag lärt mig mina läxor, händanefter beställer jag inte lädersaker från Hööks utan åker hellre till butiken 8-10 mil bort och klämmer på grejjerna.
Men CH Limerick (använder ändå inte snokrem, snyggt utan hoppas jag). Påminner om ett jag har nu men nosremmen glider runt så jag blir tokig.

Det billiga tränset verkar ha fått en makeover! Har det billiga från förra katalogen och det är verkligen ingen hit efter några användningar.
HH Delfi och HH Pegasos fastnade jag också för.

Träns är kul :angel: Med tanke på priserna så måste de ha korrigerat kvalitén efter det, annars kommer de inte tjäna många kronor... Inte i det långa loppet iaf.

HH Pegasos :love:
lite svag för pullarträns och hoppsadlar, bruna dessutom. och jag som har en westernhäst:confused:
haha, dessutom livrädd för hoppning:angel:

tur att man inte har några pengar att handla för:p

KL

Jag tycker Hööks är skitkassa och bara har skitkvalitet, det har jag tyckt länge, men framför allt nu med konkurrensen från liknande bolag och webhandel senaste åren så är jag förvånad att de faktiskt överlever. Deras priser håller INTE måttet i fråga om deras skit kvalitet anser jag. Det enda jag köper på Hööks är smågrejer så som täckes gjord ringar, täckes gjord plattor och ev ngn hovkrats. Kolla deras täckeskollektion - täckena ligger på 799 -800 spänn och har max ripstop 600D = sämsta hållbarheten för ett utetäcke och likväl ligger priserna i samma klass med andra märken med hundra ggr bättre hållbarhet. Bara för att nämna ett exempel. Och OBS - jag är INGEN märkessnobb, snarare tvärtom, så det är INTE det det handlar om alls!

tycker man ser på deras utbud att de får kämpa lite för att hålla sig på marknaden och det är nyttigt för dem anser jag - BRA med konkurrens!

Haha jag vill också ha för mycket för mitt eget bästa. Blir nog att försöka fynda på GHS istället för min del, men det är alltid lika trevligt att sukta efter katalogen :D Och om nåt känns bra IRL så vet man aldirg...

KL

Katalogen kom idag. En av dom. Vi har ju beställt varsin.

Gillar skrittätcket med svansfläta för 99kr. Vill också hysteriskt gärna ha det ljusblå ponnyschabraket med Lena Furberg brodyren. Speciellt det i dressyrmodell då det nästan på pricken är min pålle. (skulle behöva svärta ner ett ben eller två). Vill åka till Hööks för att se om jag kan mäta och möjligtvis passa in det på dressyrsadeln. Har haft deras ponny schabrak förr till 17" sadel då rygglängden blir mer som jag vill ha det och inte bautastort som ett täcke.

Det billiga skrittäcket, alltså... Svansflätan var synligt fastsydd och ena passpoalen runt hela var trasig på den de visade i butiken. Men det är ju ganska mycket man får för 99 kr.

* lånar en liten knapp*

Pannband i stl Full, är de jättestora eller skulle de kunna tänkas passa en som normalt har stl cob?

Ahaaaa :idea: Men om man mjukar upp det lite då, och gör det lite svängt själv? Finns flera här som har gjort böjda pannband själva :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka