Hööks rea, vad tycks??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 3 591
Sv: Hööks rea, vad tycks??

ser inte ut att vara värd sina pengar alls.. men mne.. säkert sött på vissa hästar =P

dom blå regntäcke som kosstade runt 500 kr inann o nu kostar runt 335 kr eller likande, jag tycker dom sitter jätt ebra :d haha alla mina hästar har flera sådana par och dom sitter verkligen super på alla, tycker det e bra täcken för lite pengar, så jag bryr mig inte hur fula elelr hur skitiga dom blir,

Passformen över bogen på de seten tycker jag är dålig iaf.. Sämre än TM sitter.. :crazy:

Jag har TM outdoor på mitt fullblod och det sitte som ett smäck! Inte ett enda skavt hårstrå och ligger helt perfekt trots vilda lekar och mycker rullanda i blöööt lera... Så dom kan faktiskt passa bra på vissa hästar!:)

Jag var in i butiken i Västerås idag men det blir så rörigt så det blir svårt att hitta något tycker jag, och speciellt när det är rätt mycket folk.
När jag kom hem gick jag in på nätet istället, jag får mera översikt då och kan fundera i lugn och ro.
Jag beställde iaf

* Ett vintertäcke HP Turnout till dotterns ponny.
* Rid-flugtäcket som kom nytt i somras. Jag ville testa det redan då men det såg ut att vara lite tveksam kvalitet, men för 114 kr så kan man ju testa.. :p Dotterns ponny blir knappt ridbar på somrarna när odjuren är som värst.
* Två st dressyrschabrak, ett för 101 kr och ett för 114 kr. Mycket prisvärt, tycker jag. Har ganska nyligen köpt ny dressyrsadel och har än så länge bara ett dressyrschabrak. Jag har ingen lust att köpa schabrak för 500 kr styck som dom kostar annars.

Så jag är rätt nöjd ändå, jag tyckte vid första anblicken av årets rea att det var mest skräp, men sedan när jag fick komma hem och sätta mig vid datorn så blev det lättare att se vad som fanns... ;)

Jag har köpt täckessettet i rosa, men vet inte om det passar än då jag bad nån annan att köpa det åt mig. Hon har egentligen 155 i täcken, men hon kanske kan klämma i sig ett 145 :angel:

Jag var på Hööks igår å köpte en regnrock, men någon rea fanns det inte! Var i Uddevalla, torp. :confused:

jag har beställt 2 tröjor och en väst. är det samma saker i på internet eller finns det mer i butikerna?

haha, min ena kompis har köpt och min andra tänker köpa det :p

själv tyckte jag att rean var okey faktiskt, men ooooorka rea då :p

jag tyckte inte de hade mkt intressant...
Beställde dock två set med det där fleecetäcket med grimma och skaft, ett ljusblått och ett marint:)
I strl 145 fast jag inte ens köpt häst än:angel:
och min ponnyskrutt är de alldeles för stora för.

Förväntar mig inte spec mkt, bogen såg knepig ut. men det var kryssgjordar på iaf:)
När det är billigt tänds det ngt i mig som är svårt att släcka innan det billiga är påväg hem till mig:angel:
Funkar säkert att ha i stallet och på svettig häst efter ridpass:)

har tänkt att köpa det där HP stable rug täcket. Men äre någon som vet något om storleken på dessa? Min häst har mellan 135 och 145. Så frågan är vilket man ska ta :confused:

Som vanligt är det tveksamt :pmen lite kär vart jag ju förstås i nya täckessettet :smirk:

Har tittat lite men det blir nog inget av det. Alltså jag har inte varit i butik än, köper få saker på Hööks numera, täckena är inte mycket att hurra över..

Jag ha beställt från internet:
Vinterridstövlarna
Ryktborsten
Ett av schabraken
Grimma med matchande grimskaft till ponnyn
Ett träns som det inte va rea på till varmblodet

Blev väldigt kär i settet med täcke mm, men måste lägga band på mej själv:crazy:
Köpte settet tidigare med täcke,grimma,grimskaft och lindor så nu få det räcka...

Men sedan så fanns ju heller inte settet till de små ponnysarna:(
Det hade ju varit sötast på dom:love:

*kl*

Jag blev sugen på att beställa bandagetterna (vad de nu hette), söker efter ett par lätta skydd som är enkla att hålla rena..

Någon som har provat fleece-sättet med grimma-grimskaft-täcke? tycker det ser lite knepigt ut....

Och det andra fleece-sättet som inte är på rea, är färgerna precis samma på internmet som det är på riktigt? :)

Någon som har provat fleece-sättet med grimma-grimskaft-täcke? tycker det ser lite knepigt ut....

Och det andra fleece-sättet som inte är på rea, är färgerna precis samma på internmet som det är på riktigt? :)

En bekant köpte sånt i julklapp till dottern (ja dotterns häst då). Jag hars ett bilderna och från de jag menar att det har urkass passform över bogen. Annars var det väl fint.. om man gillar pastellfärger ;)

Jag har köpt täckessettet i rosa, men vet inte om det passar än då jag bad nån annan att köpa det åt mig. Hon har egentligen 155 i täcken, men hon kanske kan klämma i sig ett 145 :angel:

nu ska jag va elak o fresta dig :angel: ;)
så här ser det ut på min skimmel :
DSC00145.jpg

DSC00146.jpg
:banana: :bump: grimman är i den färgen JA :D

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
366
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 159
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka