Hööks sidepull

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HarryBarry
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 917
H

HarryBarry

Funderar på ett sidepull till pållen, tittade på hööks modell, men kom aldrig underfund med var jag sätter tyglarna. Kanske enklare när man ser det framför sig i verkligheten än på datorn.

Någon som har det? Erfarenheter?

Sv: Hööks sidepull

Visst menar du det här tränset:

http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?pf_id=SE-300409

Bilden är tyvärr lite dålig, men precis bakom nosdelen ser man ju att det finns några ringar. Det finns två ringar ovanpå varandra där den vita nosdelen och den bruna remmen som ska vara under hakan länkas. Man fäster tyglarna på den övre av de ringarna. Hoppas att du förstår! Du kommer märka det när du ser det IRL tror jag :)

Har ridit med ett sånt ett par gånger, det funkar absolut. Jag gillar att nosdelen är rätt så mjuk!

Lånar knapp

Lite ot, men jag undrar om någon vet ungefär vilken storlek det tränset är? Står ju bara "en storlek". Har en häst som ligger mellan ponny/cob, går den att ställa in till den storleken utan större ingrepp?

De andra tränsen känndes mjuka om man jämför med detta :crazy:

Men men med massor av användning och fett så går nog det också att få mjukt.

Tack för beskrivningen!
Tänker nog prova ett sånt, men som sagt hur är storleken?
Min ligger mellan full och x-full :crazy:

Någon som använt det på typ en nordis?

Då har jag nog fått måndags exemplaret för mitt är faktiskt riktigt mjukt :o Har endast smörjt det en gång..

Och min pålla har cob på träns och detta gick att ställa in lagom till henne så det kan ev bli litet till din. Vår Nordsv kan inte ha det och hon ligger mellan full och x-full...

Ajdå, men tack för tipset så sparade jag några mil och tid, och inte minst pengar:)

Forsätter mitt letande i utrustningsdjungeln..

Visst menar du det här tränset:

http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?pf_id=SE-300409

Bilden är tyvärr lite dålig, men precis bakom nosdelen ser man ju att det finns några ringar. Det finns två ringar ovanpå varandra där den vita nosdelen och den bruna remmen som ska vara under hakan länkas. Man fäster tyglarna på den övre av de ringarna. Hoppas att du förstår! Du kommer märka det när du ser det IRL tror jag :)

Har ridit med ett sånt ett par gånger, det funkar absolut. Jag gillar att nosdelen är rätt så mjuk!

åå vad snyggt!! hehe, ursäkta, nu lånade jag tråden lite men..finns det i svart läder, tro? :angel:

Näe det finns bara i den ljusa.. Jag ville nämligen haft ett svart :D

Är nöjd med mitt och använder det varje gång jag rider ut själv, köpte det som nödlösning då hästen hade vargtänder.

Och varför sa du inte det till mig innan jag köpte mitt?? ;)

Näe men mit är fint, det håller nu på att sakta men säkert förvandlas till mörkbrunt med hjälp av olja..

Både litet och stort. Jag har cob till min häst och brukar spänna in rätt mycket på träns och grimmor. Detta sidepull fick jag ha i yttersta hålet på sidostyckena, men å andra sidan fick jag göra extra hål i nosremmen som var alldeles för stor.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
980
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling... 2
Svar
21
· Visningar
1 232
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 113
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka