Hööks täcken

Angel

Trådstartare
Jag undrar hur hööks täcken (thermo master) är i storlekarna. Nån som har et sånt. Är halsen stor/liten i förhållande till storleken på täcket. Måste ha ett nytt vintertäcke till hästen för hon har strimlat det gamla. :mad: Hon har groov hals så jag behöver tips på täcken som är stora i halsen. Helst ganska billiga för hon är väääldigt bra på att ha sönder dom :smirk: .

Sv: Hööks täcken

Min häst har 140-145 i täcken och TM's 145:or passar honom utmärkt! Min häst är grov om bogen och passformen är perfekt för honom. Hade de bara varit 5 cm kortare hade de varit helt perfekt! :)

Senast ändrad:

Tips på endast TM täcken , eller täcken i allmänhet som är stora i bogen?

B*rjes Himalaya (finns i både vinter- och regntäcke) är stora i bogen och mycket prisvärda. Vintertäcket kostar ca 400-550 kr ca (minns inte riktigt). Har ett sånt regntäcke och tycker att det är jättebra, speciellt till det priset!

Jag har ett superfit blabla från hööks. Med halvhals o bogveck o allt möjligt lull.
Storlek 145 brukar vara lagom för min ganska tunna pålle. Kanske att 140 skulle va perfekt.

Täcket från hööks va 20 cm för långt. (om man räknat bort halvhalsen såklart). Så tja.

i bogen va det bra o min är ganska tunn där. har det på det innersta..

men. ja svanslappen åkte i soptunnan och täcket på "avklippning" nu sitter det som gjutet : )

antar att mitt borde varit felmärkt. köpte det på rean och kände inte för attåka 40 mil o klaga

Jag har oxå ett superfit vinter och i storlek 135...
Och det passar utmärkt på pållan som är 137 i ryggen...
dessutom hållbart och varmt...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·
Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar... 2
Svar
29
· Visningar
3 001
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår