Hööks träns??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 280
L

linabergmer

Var på hööks igår och fastnade för några träns, någon som har någon erfarenheter av dessa?? Hur är dom i lädret? Tålighet? Slitstarka?

Alla är av märket "Claridge House"

Finns på sidan 40-41 i nya hööks katalogen.

Dom heter:

Dekor träns 399:-
Pull-back träns 429:-
Flätat träns 349:-

Tacksam för svar!

Sv: Hööks träns??

En i vårt stall köpte ett träns från Hööks. Det är jättefint men tunt i lädret så det är inte speciellt tåligt eller slitstarkt men duger till vardags.

Jag kände på dom i affären och tyckte att de var mjuka, i alla fall mjukare än vad jag hade väntat mig.

så ni tror att det kan vara något att sattsa på?

Jag har ett träns från Claridge House. Det är mjukt och helt okej för det priset. Väntar mig inte att det håller någon längre tid men jag hinner säkerligen ändå tröttna på det och byta ut det innan det går sönder.

linabergmer skrev:
Var på hööks igår och fastnade för några träns, någon som har någon erfarenheter av dessa?? Hur är dom i lädret? Tålighet? Slitstarka?

Alla är av märket "Claridge House"

Finns på sidan 40-41 i nya hööks katalogen.

Dom heter:

Dekor träns 399:-
Pull-back träns 429:-
Flätat träns 349:-

Tacksam för svar!

jag har kandaret av det märket och det är jättemjukt och fint..=)

ska du köpa så kolla först vad det är du köper. Ibland kan man ha tur att hitta kanonfint läder. jag köpte för något år sedan ett svart träns med engelsk nosgrimma "modell droppformat" tror jag det hette. kanonfint och mjukt läder. det är som nytt fortfarande!

däremot beställde jag pullartränset som kom ut till jul till min shettis. det var nästan sämre kvallite på det än vissa börjesträns. man blev svart om fingrarna av att ta i det och när jag skulle smörja med vanlig sadeltvål följde färgen med så det blev någon slags blaskig tabaccofärg kvar. inget att rekomendera! :D

annars tycker jag pullback tränset är jättesnyggt! iallafall på bilden ;)

Gillar CH-produkterna! Har ett pullarträns i det märket och det är jättemjuk och fint i lädret. Förvånad över hur bra kvalitet det faktiskt var!

Liknande trådar

Utrustning Hejsan, det är så att jag funderar på att ev byta ut hästens träns mot ett anatomiskt. Hon har storlek cob i ett claridge house- träns...
Svar
13
· Visningar
4 215
Senast: Buck
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 979
Senast: scizofren
·
Utrustning Har av diverse anledningar handlat en hel del från Hööks sista tiden. Och slagits av att läderkvaliten känns eoner bättre än 'förr'. Är... 2
Svar
29
· Visningar
3 561
Senast: bigganl
·
Körning Kan börja med att säga att jag vet att det inte är någon lek att dra timmer och att man måste vara försiktigt osv. Sen kan jag säga att... 2
Svar
25
· Visningar
9 891
Senast: Fia-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka