Hooks träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sunchesse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 171
S

Sunchesse

Hej! Någon som har erfarenheter av hööks "Claridge House"-träns klassiskt? Funderar på att köpa det, eller ska man satsa på ett "bättre"? Tacksam :bow: för svar

300335.jpg

Sv: Hooks träns

jag har det ju inte själv så jag vet ju nte vilken kvalite det är men jag tycker att det är snyggt...

Vissa av tränsen är faktiskt bra läder och kvallité på men andra är det inte! Funderar du på att köpa ett sådant så åk till hööks och välj ut ett som är mjukt och bra läder på. Jag beställde ett annat träns ur samma serie till min ena shettis. det tränset var väldigt fint som jag fick men lika träns i butiken var inte alls samma läderkvallite på.

Annars är ju detta träns väldigt fint!! :love:

Jag håller med mizz_perfekt, åk och välj ut tränset själv då läderkvaliten varierar lite från träns till träns. Alla jag känt och tittat på har dock varit bra. Kan vara att ett sidostycke är av sämre kvalitet än det andra osv.

Jag har CH's pullarträns och det är jättefint, bra, mjukt och smidigt läder som inte spricker. Gillar det skarpt!

Jag har det tränset till min valack, det är supersnyggt på han, brukar få komplimanger för valet av träns till han på träningarna. :love:
Ska sen när det är dax, ska jag köpa en nackrem så det även fungerar som kandar. Synd att dom inte har tygelhakar på tränset, hade varit ännu snyggare då. :p

Det är supersnyggt om man gillar att ha det enkelt & stilrent.
Det blir fort mjukt när man smörjer upp det & det är lättskött.

Men åk till butiken och välj ut själv. När man beställer så är det ofta man får ett med sämre kvalitet, än vad man själv hade valt.
Jag har slutat beställa läder hos hööks, sätter mig i bilen och kör dit personligen när det är dax, då väljer jag själv.

Vissa träns har jag hört varit i lite sämre kvalite. Det beror väl lite på priset kanske. Jag har CH´s Pullarträns å de ät i jättefin läder form. Mjukt å smidigt (sen smörjer jag ju det efter varje ridpass oxå) Hehe. Jag tycker att dedär tränset ser lite plastigt ut men de kanske det itne är. Det är ju ganska fint iaf.

Det är inte plastigt, utan är precis som riktigt läder.

Ett hööksträns som är plastigt är deras kombinationsträns där man får med olika nosgrimmor till dressyr/hopp/fälttävlan och är svart med vitt foder, där snackar vi om plastigt *ryyyyser*

Ja jag tycker verkligen att det är fint, har ju bara några mil till västerås så jag ska ta en sväng dit o kolla, tack för alla tips :bow:

jag har ett sånt där "billighets-träns" från hööks, ty psom det där med nitar.. fast jag köpte mitt för typ 4 år sen, och det håller asbra! Älksar det! :love:

Tror att det blir ett otrloligt snyggt kandar... Sen kan man köpa lösa sidstycken med just tygelhakar för att dels få det lite personligare och dels få det precis som man vill ha det. Är också inne på det tränset men ska ha remontgrimma på pålle så det gick inte det...

Jag skulle i vilket fall som helst rekommendera dig om att åka till en hööks butik i så fall.
Mitt CH träns var väl halvdant. Själva spännena var lite halvsega och lädret var rätt skumt. Tycker att mitt Jacsonträns i från Lillhästen var mycket mycket bättre!
Och prisklassen är ungefär den samma, kolla www.lillhastenistav.se

Jag köpte faktiskt ett sånt, med silvernitar för ett tag sedan. Visste ju vad jag fick innan så det var en chansning. Det är väldigt hårt i lädret, inte genomfärgat och har börjat spricka på ett ställe. Kommer inte köpa ett sånt igen, av den kvaliten, eller avsakand av den ;)

Däremot gillar jag CH, och GM tränsen! Speciellt de sistnämnda! :love:

Det har du ju rätt i, det skall jag genast göra.. :love:

Jag har funderat på det med silvernitarna men har ej klämt på det än. Vill ha ett sk slit och slängträns när jag tömkör, är ett fasligt massa tygelavknäppande och bettbyte hemma hos mig, lättare att ha olika träns, jag är lite lat :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 202
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
403
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈