Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

kl

jag va tvungen att köpa de rundsydda tränset idag och va gryt imponerad över kvaliten och den jättemjuka paddingen på nosgrimma som va jättefluffig.:banana:
Bytte dock ut pannbandet till ett ifrån farmland och ska sätta dit annan nackpadd ifrån os men såhär ser det ut:

IMAG0579.jpg

kl

jag va tvungen att köpa de rundsydda tränset idag och va gryt imponerad över kvaliten och den jättemjuka paddingen på nosgrimma som va jättefluffig.:banana:
Bytte dock ut pannbandet till ett ifrån farmland och ska sätta dit annan nackpadd ifrån os men såhär ser det ut:

IMAG0579.jpg
Tur, för det har jag precis beställt :) Det funkar alltså med ett vanligt pannband? Dvs man behöver inget kandarpannband?

Japp de fungerar jättebra med vanligt pannband. Tre rundsydda remmar tar inte alls mycket plats så det blev kanon:D
Jag såg på hemsidan att både cob och x-full redan va slut på centrallagret. dom har nog sålt ett pat träns:D

Blev en extra tur till Hööks idag. ;) Shoppade en del, bilder kommer imorgon.

* Det rundsydda tränset, Alecto: japp, det blev ett sådant svart iaf fast jag var tveksam...Och jag är fortfarande tveksam...:o tycker inte det satt snyggt på N. Så det får tjänstgöra som promenad och tömkörningsträns :laugh:

* Svart Artemis; är ju rätt likt det helt rundsydda i utförandet förutom det blingiga pannbandet. Satt bättre än Alecto. Får dock göra några extra hål i nosgrimman.

* Svarta vävribbtyglar, Gold Medal.

* Svarta tunna gummivävtyglar

* Vita boots

Tja, rätt nöjd iaf :laugh:

Å just det ja: Grimma JH colletction blå/beige :d

Var sugen på en liknande Lami-cell grimma men blev en JH istället.

*kl*

Upptäckte nyss att de har ett nytt hundtäcke som är en kopia på Horsewares hundtäcken:). Dock för 199.- ist för HWs 350:-. Mycket bra tycker jag för dom täckena har superutformning för liten hund med korta ben:).

kl

Jag gilalr ju inte de där fluffiga schabraken, men lindorna var rätt fina tyckte jag, så ett par gula fick följa med hem, mest för att pigga upp lite i det gråa och trista vädret. Upptäckte till min stora förvåning att de matchade schabraket jag köpte på rean perfekt, och det blev lixom lagom mycket gult :D

dsc_0049_186808720.jpg

Sen har jag shoppat en ny sadel till lilla fuxen, men den är brun, och det ställer till det massor. För det första kan jag itne ha mitt fina svarta Lifford-träns på henne mer :( Sen behöver jag ju köpa ett nytt BRUNT dressyrträns, men vilket ska man välja?? Gillar både artemis, lifford, ardfield och alecto... har beslutsångest som fan... :D

Jag fick inte runt nosgrimman i Cob på min D-ponny som brukar ha cob i hööks träns och i Stübben.
Hon fick ett full istället, men då är det lite för stort.

Jag köpte ett full men tycker det är på tok för stort för min som brukar dra mer åt det x-fulla hållet :o Skiljer de sig så mkt i storlek? Jag var tvungen att kolla några gånger så att det inte var ett x-full jag fått fatt i men nä, det är full...

Jag ska prova mitt på tisdag så jag kan skriva så fort jag gjort de. Min har full på sina träns hemma men nästan alla är små och i hålen längst ut så jag tog ett x-full nu

KL

Ååååh jag får ångest av habegär! Schabrak i glada underbara färger - jag vill ha allihop, med matchande lindor! Detta trots att jag inte har någon häst för tillfället. Det gula gör mig glaaad i hjärtat!

Varför finns det inget bussgods över Atlanten? Misstänker att lillasyster strejkar om hon måste försöka skicka fyra schabrak och sexton lindor med vanlig post. :devil: :D

Ja varför gör man det?? Det är ju hbara så dumt :D Men sadeln funkade ju så bra på hästen, och har inte hittat någon svart, så fick bli en brun :D Du har köpt ett Alecto alltså? Vilken storlek? Jag e oxå sugen på det måste jag säga :)

Jag klämde på ett i cob eftersom man slipper kapa massa ändar då, men sen såg jag att nosgrimmans fäste mot nacken kanske skulle hamna på knölarna på sidan, eftersom främre delen av nosgrimman va kortare än på full(svammel..)
Så det blev full och lite nya hål och kapade ändar. Å annat blingpannband. Supernöjd! =)

Åh va svårt! Jag velar och velar :D Tycker Lina är så fin i Lifford eftersom det vita tar upp färgen i hennes stjärn, men det rundsydda e ju så fiiint, och Artemis-tränset har nog finare färg till en fux... Och gillar att fodret på Ardfield är lite mörkare.... ÅH va svårt!!

Nu ska vi se: här kommer de senaste köpen inkl. Lifford tränset osm det blev gången innan. ÄLSKAR det träset!!!

Lifford:
Nyatrns004.jpg

Nyatrns005.jpg

Det rundsydda:
Nyatrns018.jpg

Nyatrns014.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m