Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

Såg en snygg piké, tror den hette york från crw på hemsidan nyss. Sitter hemma med brutet språngben och kan inte ta mig till Hööks så jag tänkte beställa... Har någon klämt på dem live? Är den lite figursydd i alla fall eller bara rak? Stor i storleken eller normal?

Letade efter flughuva också då jag råkade tvätta killens förra i 60 grader:)
Tydligen har de inte aussie- luvan kvar utan en ny(?) som är grå med svart nät. Verkar enligt mig ganska lika, stämmer det?

KL

Någon som vet om det är pullback-knäppning på Asteriatränset? Så svårt att se på bilden, men tycker att det ser ut som någon blandning mellan vanlig och pullback. Att plattan under hakan är där, men att man knäpper vanligt på något sätt.

*knapp*

Var inne och kände på det rundsydda igår. Lädret är väl okej men infärgningen på det bruna är usel :( Det hängde tre ex i butiken varav två var alldeles flammiga! Ska man köpa ett brunt så är det ett hett tips att inte beställa utan åka till butik och välja ut det bästa...

Så, nu har jag lyckats ta en bild på tränset när det sitter på hästen!

trns.jpg

Snyggt!

Var inne på Hööks i Malmö idag. Passade på när jag var i Malmö och hälsade på då jag annars har ca 10 mil enkel väg till Hööks i både Malmö och Helsingborg...*muttrar*

Klämde på det rundsydda igen och fick en helt annan känsla idag än sist. Sist kändes det så gummiaktigt men det exemplar jag klämde på idag var mkt bättre ;) Det höll näääästan på att följa med hem...Men har en nästan helt svart häst och vill inte ha ett helsavart träns utan någon avvikande detalj i typ bling eller ljusare/vitt läder (kan inte ha brunt då jag har svarta sadlar :p ). Så det fick snällt stanna kvar. ångrar mig liiiite...

Klämde även på de gula och äppelgröna dressyrschabraken...Men dressyrmodellen var väldigt likt allroundmodellen..? såg inte helt ut som ett dressyrschabrak. Så några sådanna blev det inte heller...suck...

Jag har ett dressyr och ett allround och jag mätte dem faktiskt mot varandra nu ikväll och det skiljer ingenting i längd och bredd, allround är ytterst framskuret. Kan ta bild på dem imorrn.

Det är rödbrunt, det är ganska ljust tycker jag. Det hade sett gräsligt ut på min fux på grund av färgen.

Jag har två bruna pållar så det kan passa mina iaf :) dessvärre en helt omöjlig brun färg på min sadel...den matchar inte något.

Är det någon som vet om Hööks kan ta in enskilda saker? Tex så fanns det ju bara 4 bett i Gold Medal serien (yes, jag vet att jag tjatar om det!) och skulle så gärna vilja ha pelhamet som fanns för ett bra tag sen!

Förövrigt blev jag riktigt besviken på katalogen, fanns inget jag ville ha, kanske nån tröja som man lika gärna kan köpa på Ullared! :cool:

ja jag stod å mätte dem mot varandra i butiken och kunde inte heller se så stor skillnad mellan dem..? :(

*kl*

Är det bara jag som tycker det mesta från Hööks är samma år ut och år in?

Nej det är inte bara du. Det är lite nya färger på tröjorna och schabraken, och ev. någon ny jacka, nya träns (folk verkar vara tokiga i att köpa träns :D) annars är det mesta lika. Det är väl deras upplägg helt enkelt.

Jag vet att de kan ta hem vissa saker men är inte gold medal deras eget märke? Då finns det nog inget sådant bett längre om de inte har det i sortimentet. Men du kanske har sett det någonstans?

kl

Shortchapsen från Horsehead (dom tvåfärgade) - Dyon-kopia, eller hur? Snygga hursom, dom är jag lite sugen på. Han bruna ridskor så det känns som att dom skulle funka ;)

Sen vill jag ha ALLA Elevation-schabraken!! Och JA, jag kan tänka mig att ha orange på en fux! :D Nu är det ju dock så att som nyårslöfte så bestämde jag ju mig för att ha köpstopp i ett par månader, vilket betyder att jag inte kan shoppa nånting alls... Mycket smart av mig att bestämma innan vårnyheterna har kommit in, eller hur? :angel:

(Stopid!! >.< )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m

Hästrelaterat

Tillbaka