Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

Men man kan inte jämföra så, vi har ju kött på benen. På hästen ligger dessa skarvar och trycker direkt på senor och ligament. Om man nu inte lindar alldeles för löst för lindan att sitta kvar.

*KL*

Men lösningen på 50/50 är ju jätteenkel? Man klipper/sprättar bara bort fleecen? Det gör jag jämt, den elastiska delen är ju lika lång som om du köper endast elastiska lindor???

Det blir ju massa skarvar mot benet. För mig är det självklart med padd, alltid!

Var på Hööks i Liköping idag. Fanns mest saker i ponny storlek hemma än så länge. Men jag köpte de röda terrängskydden iaf. Så blev det lite saker från rean oxå, nästan gratis ju!

Fanns dom röda skydden i ponny-storlek? Vad kosta dom?:laugh:

De fanns i S, M o L :-)
Nu hittar jag inte kvittot men de var inte dyra, 299:- kanske

Om man inte har padd tycker jag man lika gärna kan strunta i lindorna, det ger ju inget skydd öht om man inte har en tjock padd under! Varför linda öht då? :crazy:

Men det kan dom väl ändå inte bli? Då får man ju linda utan överlapp och då måste det ju gå isär och blir konstigt? Eller är det bara jag som upplever att den elastiska biten är lagom från kotan och upp till knät? Bak måste det ju bli alderles för kort!

Sen måste jag ju själv erkänna att jag igår lindade utan padd, utan bara fleece då alla(har inte så många) paddar låg i tvätten hemma...men vi överlevde även om jag inte vill göra så egentligen...

Bison: Går det att få se bilder på de röda skydden?

Det har du fått om bakfoten, alltid padd, alltid!! Under ALLA lindor. Hur menar du att fleecen kan ersätta paddens funktion?

Absolut!
Mysboll har lagt ut bild i tråden, men jag fotar dem på hästen imorgon

*delvis kl*

SNÄLLA gör en egen tråd om ni vill diskutera lindor och paddar, denna tråden handlar om Hööks produkter:).

*kl*
Var en runda på Hööks idag.
Kollade in det nya rundsydda tränset. Det var fint, med knäppen uppe i nacken med mjuk padding under. Tror det kostade något på 679 lr nåt sånt. Även pannbandet var rundsytt, helt i läder utan bling.

Som många andra hade jag också velat ha ett remontträns.
Och i mitt önskemål, rundsytt, inåtvända spännen och knäppen uppe i nacken.

*kl*
Var en runda på Hööks idag.
Kollade in det nya rundsydda tränset. Det var fint, med knäppen uppe i nacken med mjuk padding under. Tror det kostade något på 679 lr nåt sånt. Även pannbandet var rundsytt, helt i läder utan bling.

Som många andra hade jag också velat ha ett remontträns.
Och i mitt önskemål, rundsytt, inåtvända spännen och knäppen uppe i nacken.

Åh det låter riktigt lovande! Hade liksom du velat ha ett remontträns i samma stil:). Har dock under något nattsurf hittat en isis-affär på nätet som säljer ett jättesnygg remont med spännen i nacken och "normal" nosdel för typ 250:-! kan inte för mitt liv komma på vad sidan hette bara:p.

Åh, men det måste du ju komma på, ett sånt vill jag ha!!! Gärna igår..haha

KL
När kommer alla saker ut på hemsidan då?

Det står att rean håller på till den 25:e, så antagligen efter det. Hoppas dock på tidigare! :D

kl

Är så sjukt sugen på alla schabraken, döhäftiga! :love:

Fanns i brunt oxå.
Och som någon nämnde tidigare var det lite rundare form på lädret på nosgrimman, som på Ardfield. På Lifford och Artemis är det ju mer kantigt och platt på lädret. hmm, svårt att förklara.

jag har både Lifford, Artemis och Ardfield och jag tycker Ardfield nosgrimman formar sig bäst på hästen. Så då betyder det att jag kommer kika på det nya tränset också (inte sett det ännu) och attans...jag behöver INTE ngt mer träns, shoppade alladeles för många på mellandagsrean :crazy: Bäst att porta mig själv från hööks butiken annars blir det nog ett träns till :o
Var det bruna snyggt i färgen?

Nja, den var nog helt ok. Det exemplaret som hängde längst fram (kollade inte mer noga än så) var så slitet just på nosgrimman, så det förstörde ju helhetsintrycket ganska mkt. Men en helt vanlig brun färg enligt mig. Jag gillar när de är nååågot mörkare brun, men detta var bara brun :p

IronWill
De borde ha fått in det, hoppas du gillar det.

Ooo, dom har alltså ett träns med alla spännen i nacken (eller ja, utom käkremmen då)? Och dom har inte förstört det med fula spännen vid bettet? Då kommer jag nog också råka köpa ett träns jag inte behöver men kommer vilja ha :o. Eller dom har inte råkat spotta ur sig det som kandar också? Det behöver jag faktiskt:angel:

Jag som letat efter en tok för att hitta turkosa schabrak o lindor. Lyckades hitta utomlands o beställde hem. Måste nog ha ett 3de då :D Gillar att det äntligen kommer lite färger. Är så less på alla naturfärger. Önskar bara man kunde hitta turkosa ridbyxor också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka