Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Sv: Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

kl

Jag är sååå sugen på de nya shortchapsen från Horsehead som är både bruna och svarta. Tänk att kunna ha ridskor i antingen svart eller brunt utan att behöva oroa sig för att det ska matcha!
Tyvärr kommer jag inte köpa dem då jag kan garantera till 99% att det är samma problem med dem som med alla andra chaps, dvs i längd behöver jag typ L-XL och i vadomkrets är det M eller S som gäller... suck

Jag säger det samma, blev vild av lycka när jag såg det rundsydda remonttränset, tills jag såg spännena vid bettet... FAAAAN :cry:

Jag fick dock tanken att köpa både detta och ett Artemis!

Då kan man använda Artemishuvudlaget och bara plocka nosgrimman från detta. :idea:

Det blir ju förstår ganska dyrt, men skulle kunna vara värt. Jag har inget rundsytt av den här typen i samlingen, så jag skulle behöva bygga upp ett "system" med båda nosgrimmorna och några matchande pannband i vilket fall som helst. ;)

Jag har inte fått katalogen än men jag har kollat lite på hemsidan. Jag behöver nya ridbyxor och jag hittade de här, MEN vilken färg?? Jag har svarta nu och är lite less på det men svart passar samtidigt till det mesta. Jag har varit sugen på beiga men nu vet inte... Vad tycker ni? (jag har svarta skor och short chaps)

Jag är också riktigt sugen på de där ridbyxorna :d
Själv har jag funderat på de ljusgråa (har också svarta skor), eftersom jag har grått till hästen :D

Jag har inte fått katalogen än men jag har kollat lite på hemsidan. Jag behöver nya ridbyxor och jag hittade de här, MEN vilken färg?? Jag har svarta nu och är lite less på det men svart passar samtidigt till det mesta. Jag har varit sugen på beiga men nu vet inte... Vad tycker ni? (jag har svarta skor och short chaps)

Eftersom dessa är lite melerade så tycker jag att alla färger är fina, även de svarta. Är själv inte så förtjust i svarta ridbyxor eftersom det blir lite platt och kallt på något vis. :)

Välj ett par som matchar ett favoritschabrak, eller en snygg tröja. :D

Jag tycker också alla är fina, det kanske är det som är problemet ;)

Jag rider på ridskola så det är lite svårt att matcha med schabraken men jag har oftast en mörk blå tröja eller t-shirt, eller en brun tröja.
Matchning är inte min starka sida....... :crazy:

Då hade jag nog tagit de bruna eller beige, det matchar ju både brunt och blått. Kanske hellre de beige, för att inte bli helbrun om du använder den bruna tröjan. ;)

Jag har beige/lattefärgade ridbrallor, och de funkar både till mina bruna och röda tröjor, med svarta stövlar/skor till.

Jag tror faktiskt också på de beiga. Tack för hjälpen! Att det ska vara så svårt att bestäma sig ibland!? :D

Då skall jag krångla till det för dig: Välj de bruna, de syns inte smuts på så lätt :p

Fast, om du inte som mig, är en riktig lortgris eller om du gillar att tvätta så funkar det ju fin-fint med beiga :)

Kul kampanj nu faktist! Royalbyxorna är bara så fina! Jag gillar dom riktigt mörkt gråa, som nästan är svarta. Men dom andra är också fina!

Jag var inna på hööks idag för att köpa en flughuva.
Den randiga grimman med flupannband för 79kr var riktigt fin så den fick följa med hem.
Sen så hittade jag det bruna ländtäcket i ull med guldflätan för halva priset! Så det fick oxå följa med hem. :D

Äh, lite smuts är väl inte så farligt. Då syns det att man har jobbat hårt eller åtminstone inte är rädd för lite skit under naglarna :D

Haha, det där tränset har de ju haft i flera år! ;) Först som kampanjvara ett par omgångar, sedan "flyttade det in" i katalogen.

Det är jättefint även i verkligheten, men en detalj som kan vara värd att nämna (och som stör åtminstone mig mycket) är att fästet för aachenremmen löper mellan själva nosgrimman och fodret. Tar du bort den är det alltså en öppning, ett glapp, mellan remmen och fodret.

Drar man åt nosgrimman hårt kan jag tänka mig att hålet trycks ihop och inte syns, men i normala fall är jag rädd att man faktiskt kommer att se det där glappet...

Jag tycker att fodret har en ful färg.. Annars är det ett väldigt fint träns!

Hur kan jag ha missat det? :o

Ajdå, en av sakerna jag gillade var just det där att det går ta bort aachenremmen utan att det sitter en ful ögla kvar. Hur stort är glappet? Nu brukar jag inte snörpa åt nosgrimmor så det kanske inte syns så mycket?
Äh, jag får väl åka och klämma lite på det. Har ju Hööksbutik ca 10 min bilväg hemifrån. :p

Nu brukar jag inte snörpa åt nosgrimmor så det kanske inte syns så mycket?

Fast det är ju då det riskerar att synas.

Normallöst spänd nosgrimma = utrymme för remmarna att komma isär. Hårt spänd nosgrimma = remmarna trycks ihop.

....och så är jag lite trög och inte läskunnig idag märker jag eftersom det var precis det du skrev första gången. :angel:

Liknande trådar

Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har... 2
Svar
31
· Visningar
1 768
Senast: golit
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 191
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka