Hööks - vintertäcken

cowgirl73

Trådstartare
Jag ska neråt landet fredag eller så och tänkte ev köpa med mig hem ett täcke till ena quartern.
Han är inte så grov ännu, har ett fleece och ett termostalltäcke i strl 135 cm som är lite långt och lite stort i bogen, kanske 125 kan räcka ?
Å andra sidan så funkar väl 135 cm om det är högt i halsen.....
Tycker det är svårt att veta vilket som är tåligt, bra passform, varmt osv när man bara känner/ser dem på bild.....

Undrar vilket täcke från Hööks som Du har och vad du tycker om det.

Berätta och gärna innan fredag då förstås :)

Sv: Hööks - vintertäcken

Jag köpte det lila täcket premium winter, Nöjd än så länge. :) Ska även köpa halstäcket och rengtäcket.

Jag köpte det lila täcket premium winter, Nöjd än så länge. :) Ska även köpa halstäcket och rengtäcket.

KOllade just hemsidan och kom ihåg det lila, naturligtvis ska det bli det !

MEn.....på internetsidan finns inte Winter varianten längre ????
Har det utgått eller ??

Bäst jag ringer affären och frågar......

Affären hade flera stycken så det blir nog det, får känna på det när jag kommer dit.

Hur har du, volvo740tjej, upplevt passformen ?

det är en 2½ årig quarter, lite tunn framtill, inte jättelång, som ska ha det.
Behövs nog ett högt skuret täcke.....menar inte halvhals utan att det är skuret högt vid bogarna och inte så långt i bogen.

Har haft min på relativt grov islandshäst. Så på min var det lite tajt i bogen. Så kan ju passa din om han inte musklar på sig för mycket. Bäst är ju att mäta omkretsen där täcket ligger på halsen och sen mäta täcket på hööks.

Det blev inget lila täcke, som jag hade önskat.

När jag kom till affären idag så såg jag direkt att det inte kommer passa honom :(

Frågade vilket som passade hästar som är lite tunnare fram till och fick till svar att HorsePower täckerna passar en sådan häst bättre.
Kan ju vara bra att veta för de som har lite kelan hästar framtill, eller unghästar för den delen :)

Så jag köpte ett Horse Power Pony Turnout, tror jag det hette.
100grams foder, han har ju ändå en del päls.
Inte favoritfärgen, rutigt ! i grönt/blått/rött.........men men, det är ju inte färgen som är viktigast utan passformen !

Imorrn ska jag prova det, när han är torr.....

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 881
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 836
Senast: Liten
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 528
Senast: Niki
·
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 466
Senast: Hagstadius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka