Höpåse i kraftigt material

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 190
F

flesky

Söker en höpåse som antingen ser ut som en Ikea-kasse, eller är trekantig i formen, men den måste vara väldigt kraftig. Någon som vet vart man kan hitta en sån?

Sv: Höpåse i kraftigt material

Hööks höpåsar är bäst tycker jag. Stadiga, gjorda i typ "presseningsmaterial" (stavning?). Dock håller de inte för några enomra vikter (över 10 kg sprack mina i sömmarna).

Tyvärr är det inte tillräckligt kraftigt, jag vill gärna ha ngt i väv eller textilmaterial.

Jag ska ha den i boxen. Jag vill ge hästen fri tillgång på hö inne, men hon roar sig mest med att dra runt allting, och efter det så kan hon inte äta upp det, så jag får slänga flera kg hö om dagen. Så jag vill ha ngt som hamnar så att hästen får en så naturlig "ät-postition" som möjligt.

Ge den mindre mat tills hon slutar dra runt med det. Hade hon varit hungrig hade hon ätit det inte dragit runt med det.

Vill du ändå att hon skall få fri tillgång så kan du ge henne så mycket som du vet att hon äter upp på marken och resten i ett hönät.

En höhäck eller typ sånt där hösegel som man har i transporten kanske skulle kunna funka?

Har jag redan provat och så fort jag fyller på med mer mat igen så drar hon runt det, tyvärr. Och ja, jag vill att hon ska ha fri tillgång, och hon äter olika mkt varje kväll/natt, så jag vet ju inte hur mkt som är tillräckligt.

Har jag hönät så äter hon det i hönätet först ;)

Höhäckar tycker jag är lite läskigt, jag vill ha ngt som kan sitta ganska lågt.

Hösegel vore ju det absolut bästa men dom är så fasligt dyra :(

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
614
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Ramona
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: saltakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka