Hopp-VM i Herning

Är det inte bredden på oxrarna? Jag tolkade som den lägre siffran som höjd och den andra som längd. På en av oxrarna var det 1,55 x 1,70. Minns inte vad det stod på de andra :bag:
Första siffran som anges är alltid höjden och andra är bredden :) men såg inte grafiken förut
 
  • Gilla
Reactions: eyz
Hm, jag har bara sett en banskiss där inte varje hinders höjd står utmärkt. Tycker dock att många av de hästar som rivit är såna som inte borde ha problem av att det är maxat.
De visade i pausen som var förut. Tänker att det ändå kan orsaka lite problem om de flesta hinder innan är 10 cm lägre så hästen ”vänjer” sig vid den höjden och förväntar sig att det ska vara samma, typ? Ihop med det klassiska ”sista hindret”-mentala hos ryttarna, kanske. Men om det är en olämplig längd till det kan ju det vara orsaken. Även om det ser ut som att de kommer bra kan det ju bli icke-optimalt om de måste ha kortare/längre steg än normalt in mot det.
 
Men alltså? Rida coolt mot vattnet eller vad Lotta sa? När hon smäller till hästen med spö åtminstone fem gånger? Danska Ericsson- Carey. :(
 
Tycker synd om Linnea som fick vänta väl länge
Och tar man den sista får man väl fylla på
Håller med om att det var synd om henne. Dock har jag varit så mycket funktionär att jag har full förståelse för att saker kan ta slut, att det uppstått missförstånd etc om vems ansvar det är att se till att sånt fylls på. Tänker att de säkert har lärt sig nu så att det inte händer igen.
 
De visade i pausen som var förut. Tänker att det ändå kan orsaka lite problem om de flesta hinder innan är 10 cm lägre så hästen ”vänjer” sig vid den höjden och förväntar sig att det ska vara samma, typ? Ihop med det klassiska ”sista hindret”-mentala hos ryttarna, kanske. Men om det är en olämplig längd till det kan ju det vara orsaken. Även om det ser ut som att de kommer bra kan det ju bli icke-optimalt om de måste ha kortare/längre steg än normalt in mot det.
Fast nja, de flesta är ju inte 10 cm lägre? Det är ju en 1,65 hoppning. Det sista ser ju inte enormt ut.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det är upplagt för en oförglömlig sporthelg när Longines Global Champions Tour kommer till Stockholm för den femte upplagan av...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och Peder Fredricson rider den individuella finalen Super-GP och lagfinalen Super Cup. Evelina Tovek och Malin...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Malin Baryard-Johnsson, Henrik von Eckermann och Peder Fredricson är tre av sex svenska ryttare på plats när världstouren GCT gör årets...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För andra året i rad blev det svensk seger genom Stockholm Hearts i Global Champions League på Stockholm Stadion. I segerlaget red Malin...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp