hoppa av utbildning nu?

Insåg just att det kanske framstod som att jag var som dina släktningar och pressade på gällande att studierna ska avslutas. Det var inte min tanke, det var att visa på att du kan ta tag i det om du skulle vilja längre fram. Inte att du bör göra det. Låter ju helt klart på dig att du ska försöka dig på annat att studera ett bra tag framöver :)
 
Insåg just att det kanske framstod som att jag var som dina släktningar och pressade på gällande att studierna ska avslutas. Det var inte min tanke, det var att visa på att du kan ta tag i det om du skulle vilja längre fram. Inte att du bör göra det. Låter ju helt klart på dig att du ska försöka dig på annat att studera ett bra tag framöver :)
känner ingen press av dina inlägg bara pepp och hopp om att det finns en chans att jag kan avsluta kursen en annan gång :).
 
Vad skönt att du inte uppfattade det så :)

Vill även påpeka att även om du inte blir arkeolog, kan du kanske ha nytta av de 60 hp som du kommer att ha avklarat när du väl gjort klart uppsats. Plockar du ihop en egen examen kanske du kan dra nytta av de här ändå.
 
Oj vad jag känner igen mig!
Hela våren har jag känt samma sak, borde jag hoppa av eller ska jag fortsätta? Jag har också läst en fördjupningskurs, men har känt att det varit den sämsta skit jag någonsin träffat. Ingen som helst information, bara en massa statistik och ingen förklaring på vad eller varför.. Jag hamnade längre och längre efter, fick panik och lämnade in halvfärdiga grejer (= högvis med kompletteringar..). Ovanpå allt fick jag världens berg-och-dalbana i humöret, växlade mellan hypomani och depression på väldigt kort tid. Jag kände mer och mer att det kanske inte var det här jag ville bli när jag blir stor.

Den känslan finns fortfarande kvar. Jag känner att om jag skulle få ett jobb skulle jag inte kunna göra någonting på egen hand.
Men jag väljer ändå att slutföra kursen, i min egen takt. Om det så tar hela sommaren och lite till. Sitter fortfarande och velar om jag ska skriva d-uppsats eller ej.. Enda anledningen till att jag vill skriva den är att få ut examen. Har inte tillräckligt med studielånsveckor kvar för att börja en ny utbildning igen.

Om du gått in i väggen finns möjlighet till sjukskrivning. Det är jäkligt krångligt (förbannade system!!) men det är värt det. Man får ett annat perspektiv och hinner andas lite. Det bästa är om man får hjälp under tiden, men med tanke på hur överbelastat psykvården är...

Prata med kursansvarig om det går att pausa, komma tillbaka nästa år till och med kanske? Jag funderar på att göra så, trots att jag snart är klar med kursen.
Hade jag varit på plats på universitetet hade jag pratat med studievägledare. Jag läser på distans och känner att det tar emot att kontakta någon trots att jag vet att jag borde..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 243
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lång trådstart. Sammanfattning: jag mår dåligt och vill må bra igen. :( Ja, som rubriken säger. Jag har tappat gnistan. Livsgnistan...
2
Svar
36
· Visningar
8 553
Senast: Saigon
·
Skola & Jobb lägger in tråden här för tror fler här gjort C-uppsats och kan svara på min fråga. Jag tar min examen från sjuksköterskeprogrammet i...
2
Svar
36
· Visningar
6 976
Senast: Miljah
·
Skola & Jobb För två år sedan kom jag in på utbildningen jag sökt till. Jag var väl kanske inte jätteexalterad men blev förvånad och glad då jag...
Svar
11
· Visningar
1 730
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp