Bukefalos 28 år!

Hoppa på peeweebett?

bapro

Trådstartare
Någon som har provat hoppa på peewee bett här? Jag funderar på att köpa ett då min häst går väldigt bra på rakt bett men pga tungtrycket ibland vill lägga över tungan. Skulle i visa lägen önska att ha en något skarpare bett. Ett peewee är ju väldigt smalt och borde vara skarpare men ska väl ligga rätt still och bra i munnen och dessutom borde det vara svårare för pålle att få tungan över bettet. Vad tror ni? Nån som provat detta bett och vad har ni för erfarenheter av det? Verkar dessutom gå ha i flera olika lägen... Är lur på att även det snällaste läget blir för skarpt men är nyfiken på att prova. De finns att köpa för 700kr (t ex på hööks) så det är ju lite dyrare än ett vanligt bett bara för att prova, men det kanske är värt det?
 
Sv: Hoppa på peeweebett?

Jag hade det bettet på min pigga dam. Hon blev alltid så het på tävling men blev avknäppt så fort det var någon häv på ett bett ex jaktkandar. Men på peewee på snällaste läget gick hon som bäst. Trots att hon egentligen har lite svårt att våga ta stöd på bett men detta gilla hon.
Tredelade sög hon upp och bet på.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 075
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vi har en shettis som min 8-åriga dotter börjat rida lite mera på nu. Tidigare har det varit väldigt sporadiskt men nu har intresset...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Kristall10
·
Utrustning Letar efter ett milt, trevligt bett för en häst som kan bli stark men samtidigt är väldigt känslig i munnen. Rider idag på ett sånt här...
Svar
13
· Visningar
2 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp