Bukefalos 28 år!

Hoppar av resa, ångest!!!

Det är så skönt andromedae att du fattar. Kag hade tre män nu har jag två
Men de två är ku viktigast
De säger varje dag att de älskar mig och att jag är bäst . Men jag var på egna äventyr

Att ha den möjligheten har sin tjusning! Tyvärr så förskonar det ju en inte från att ibland ta mindre bra beslut. Men kläng dig fast vid det som är bra, så kommer det snart att kännas bättre igen :)
 
Alltså @Andromedae, du är så klok! :love:

Och @FannyN, jag håller med om att du ska ta tillvara på det som är bra för dig och ta styrka från det just nu. Relationen mellan människor är fanimej komplex och svår att alltid styra åt det bästa hållet. Situationen blev inte optimal, men den är inte värre än att det kommer ordna upp sig. Det blev för mycket och personligen tycker jag att det är bra att du inte åkte på resan, även om det inte löste sig optimalt. Du menade inte att vara elak, men kropp och själ sade ifrån och då har man inte mycket att säga till om. Om man känner att det gått för långt är lösningen inte att gå ännu längre, att tvinga sig själv för att det känns mest snällt och rättvist. Livet är inte alltid enkelt, det är inte alltid vänligt och det är definitivt inte alltid rättvist.

Jag utgår från att det kommer lösa sig med mannen du inte åkte med - med det menar jag att du kommer kunna förklara om du känner att du vill, men i denna stund måste du tänka på dig själv och ditt välmående. Ta hand om dig - och du får ett lass styrkekramar härifrån, om du vill! :heart
 
Undrar om Beundraren är upp över öronen förälskad och kär i Fanny eller om hon bara fyller hans bekräftelsebehov? Hur reagerade han på avhoppet? Ni kanske kan prata om saken, alldeles rakt och ohämmat och utan omsvep. Under den glassiga ytan kanske det finns en riktigt trevlig man, som bara TROR att han inte kan behålla en partner utan att imponera. Dvs en omogen man men det mesta kan ju mogna...ibland.....

I övrigt instämmer jag med de som menar, att värre saker kan man göra i livet än detta. TS har ju genom åren gett ett väldigt godhjärtat intryck, måste jag säga, och verkar inte vara den som direkt går över lik!
Men ärligt talat, varför är det kvinnans uppgift att reformera en idiot som skryter om sina hundra teveapparater?? OM det döljer sig en prins därunder ska man som kvinna som vanligt kyssa grodan så den där prinsen dyker upp....orka! Antingen är de män man träffar mogna på egen hand eller så får de lalla på bäst de vill, helst utan att beblanda sig med kvinnor som ska "uppfostra" och hjälpa dem att mogna....:turd:
 
Men ärligt talat, varför är det kvinnans uppgift att reformera en idiot som skryter om sina hundra teveapparater?? OM det döljer sig en prins därunder ska man som kvinna som vanligt kyssa grodan så den där prinsen dyker upp....orka! Antingen är de män man träffar mogna på egen hand eller så får de lalla på bäst de vill, helst utan att beblanda sig med kvinnor som ska "uppfostra" och hjälpa dem att mogna....:turd:
Så sant så.....
 
Jag har dumpat mitt ex på andra sidan jorden, bokade om mitt flyg och åkte hem.
Ibland får man tvärnog.
Det är inte så snyggt, men ibland måste man. Hellre hoppa av i sista sekund än att åka på semester med nån man inte vill åka med.
Du är inte ett svin. Långt ifrån, tycker jag.
Hållet helt med!
 
Jasså

I detta fallet sa TS att hon kände sig som en prostituerad när hon hängde ihop med en kille hon inte gillade som gav henne resor och presenter

Om hon lämnar tillbaka det hon fått. Då borde hon känna sig mindre som en prostituerad
Då kan hon väl slänga dom om hon inte vill ha dom. Men att ge tillbaka det blir ju som att strö mer salt i såren. Däremot om han vill ha tillbaka presenterna så fine..
 
Jasså

I detta fallet sa TS att hon kände sig som en prostituerad när hon hängde ihop med en kille hon inte gillade som gav henne resor och presenter

Om hon lämnar tillbaka det hon fått. Då borde hon känna sig mindre som en prostituerad
Tja. Genom att bryta relationen visar hon ju att presenterna inte köpte henne.

Jag försöker föreställa mig att lämna tillbaka presenter. Det går inte. En väldigt underlig scen.
 
Jävla Sigrid , jag börjar om tänker dricka bli älskad och planera framtiden.?men inte såhär! Nu sitter jag vid vattnet med en man jag haft länge och som älskar mig vilket tok som än händer!
Hoppas du mår bättre snart @FannyN :heart
Det var nog klokt att stanna hemma.
Ditt huvud och din kropp sa ifrån. Ibland får man bara lita på att kropp och knopp har rätt. ;) :heart
 
@FannyN Du gjorde rätt i att inte åka när du inte känner nått för mannen. Men det enda raka och ärliga är att du ger tillbaka samtliga saker du fått från honom och ber om ursäkt för hur du har struntat i att säga vad du kände innan resor mm bokades, allt annat är otroligt oschysst. Och om du verkligen känner som du skriver att det har fått dig att känna dig prostituerad, så är det enda du kan göra för att slippa den känslan att just göra dig av med det du känner du har blivit "betalad".
 
Tja. Genom att bryta relationen visar hon ju att presenterna inte köpte henne.

Jag försöker föreställa mig att lämna tillbaka presenter. Det går inte. En väldigt underlig scen.
Håller med. Men för en del är den nog inte alls underlig. Ännu mer underligt är det jag fick se på nära håll för inte så längesen. Personen krävde(!) tillbaka de presenter den gett till exet under relationen. Inte nog med det. Personens föräldrar krävde också tillbaka de presenter/gåvor (?) de gett till sin fd svärson.
 
@FannyN Du gjorde rätt i att inte åka när du inte känner nått för mannen. Men det enda raka och ärliga är att du ger tillbaka samtliga saker du fått från honom och ber om ursäkt för hur du har struntat i att säga vad du kände innan resor mm bokades, allt annat är otroligt oschysst. Och om du verkligen känner som du skriver att det har fått dig att känna dig prostituerad, så är det enda du kan göra för att slippa den känslan att just göra dig av med det du känner du har blivit "betalad".

Men varför?? Hon har ju fått dem!
Ge dem till stadsmissionen eller nåt istället då.
Skulle inte du tycka det kändes jättekonstigt om en före detta kom med en Ica-kasse innehållandes nån vas, en tröja, en rosa prydnadsgris osv? Vad ska DU med de till? De är ju köpta till nån annan? Eller ges de till nästa flickvän? Typ "flickvänspresentkassen" som man återanvänder?
 
Tja. Genom att bryta relationen visar hon ju att presenterna inte köpte henne.

Jag försöker föreställa mig att lämna tillbaka presenter. Det går inte. En väldigt underlig scen.
Hon fick ju "betalt" för den tiden hon va ihop med honom
Sen kan jag öht inte förstå hur "såna" presenter kan skänka någon glädje framöver :confused:

Dom borde ju bara påminna henne om den tiden, då hon "kräktes"

Tillägger att jag själv inte skulle vilja ha tillbaka presenter jag har gett till mina ex

Att ge tillbaka dom är för TS egen skull
Presenterna gäller även kostnader för resorna självklart ska hon betala tillbaka dom
 
Hon fick ju "betalt" för den tiden hon va ihop med honom
Sen kan jag öht inte förstå hur "såna" presenter kan skänka någon glädje framöver :confused:

Dom borde ju bara påminna henne om den tiden, då hon "kräktes"

Tillägger att jag själv inte skulle vilja ha tillbaka presenter jag har gett till mina ex

Att ge tillbaka dom är för TS egen skull
Presenterna gäller även kostnader för resorna självklart ska hon betala tillbaka dom
Då kan hon ju lika gärna slänga dom el ge dom till bättre behövande, om det är för hennes skull hon inte ska ha dom kvar.
Tror väldigt många skulle bli sårade av att få tillbaka gåvor. Varför såra någon mer om TS nu har betett sig så "svinigt" som du tycker.?

Vem tusan tramsar med att ge tillbaka presenter i vuxen ålder? Gör folk sånt när de går isär:confused:
 
Det kan nog ändå lätt bli reaktioner av typen:
"Det dög minsann att få mina saker men jag dög inte"
Då så kan det vara bra att få undan sakerna ur resonemanget.
är det väl bara att ge tillbaka skiten men om han inget säger och inget vill ha? Det är ju gåvor, inte ett lån.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 621
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 084
Senast: Meggan
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 444
Senast: lizan
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Madonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp