Equestrianrakel

Trådstartare
Hej, jag vill bara veta vilken ni skulle välja av dessa två hingstar för att ärva kapacitet, psyke och bra hanteringsmässigt (samt den som är mest ”hållbar” i avel)

Ni behöver inte komma med en massa om att man inte bara ska kolla på kapacitet för det vet jag och har ej gjort de utan är endast intresserad utav vilken av de ni helst skulle välja. Mitt val kommer inte att bli ändrat utav andras åsikter utan vill endast veta varför ni skulle välja den hingsten eller den andra 🙂

hingstarna är

Casanova Hästak och Magic Park
 
Jag hade valt Casanova Hästak av dem två, fantastiskt möderne, hingsten är själv fin och trevlig och presterar på topp i sin årgång, dessutom finns risken att han säljs utomlands (det var ju på g för något år sedan men affären gick aldrig i lås) så jag hade passat på att använda honom om han hade passat stoet härstamningsmässigt, exteriörmässigt etc. Skulle också hellre köpa ett föl efter Casanova än Magic Park (även om MP är fin också!)
 
Casanova alla dagar i veckan av dom två.
Presterat på topp i sin årgång, jättebra möderne.

Magic Park är en okej hingst i mina ögon men inget uppseendeväckande, får extremt många ston pga bra villkor och inte på individen själv tror jag
 
Hej, jag vill bara veta vilken ni skulle välja av dessa två hingstar för att ärva kapacitet, psyke och bra hanteringsmässigt (samt den som är mest ”hållbar” i avel)

Ni behöver inte komma med en massa om att man inte bara ska kolla på kapacitet för det vet jag och har ej gjort de utan är endast intresserad utav vilken av de ni helst skulle välja. Mitt val kommer inte att bli ändrat utav andras åsikter utan vill endast veta varför ni skulle välja den hingsten eller den andra 🙂

hingstarna är

Casanova Hästak och Magic Park

Ingen av hingstarna intresserar mig men on jag måste välja hade jag valt Casanova.
 
Jag har inte sett någon av dem men på stammen hade jag i den här tråden varit kärringen mot strömmen och valt Magic Park. Hans pappa Armitages blodslinjer och egenprestationer intresserar mig bra mycket mer än Casanovas pappa Cosmeo.
 
Jag hade valt Casanova, hans avkommor gillar jag mycket bättre än Magic Parks. Tror som @cirkus att Magic Park har vunnit ston på hans bra villkor, någon annan anledning kan jag inte komma på. För mig är han helt ointressant.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 342
Senast: fio
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 115
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp