FT_ryttare

Trådstartare
vad har ni för hoppkavajer? Långa elle rkorta imodellen ? 1 sprund eller 2 sprund?

vilka märken är bra. Vill ha en ganska tajt modell och inte alltför dyr. max 2000.

Sv: hoppkavaj

Jag har inte så där enorm koll på kavajer men de snyggaste jag har sett är både Pikeurs och John Whitaker's kavajer med kritsträcksränder :love: Fy farao vad snygga dom är.
Väldigt figursydda, korta o.s.v. Sprunden har jag inte kollat på.

men JW´s tror ja e dyrare än 2000.
Pikeurs är ju bra. har en Diana som jag rider dressyr i. men den känns inge bra o hoppa i.

En grå kristrecksrandig från JW. Den är otroligt skön, lite elastisk i tyget. Tyvärr är den dyr, men helt klart värd det.

En marinblå med ljusblå krage från Pikeur. Också jätteskön och väldigt snygg!!

Sedan har jag ett par svarta, en från Pikeur och en från Kentucky som jag aldrig använder.

Det lönar sig helt klart att köpa en dyr kavaj, de sitter bättre och är skönare att rida i.

Måste bara säga det att den blåa med ljusblå krage är grymt snygg.
Hej jag är dressyrnörd som vägrar vara dressyrig :p

Jag har en mairnblå Pikeur Epsom. 1495 gav jag för min. Den har 2 spruind bak (vilket hoppkavajer ska ha) är ganska tajt o kort.

jag har en kort grå cavallo goldika heter modellen kostade nog runt 1500 dubbla sprund och mkt snygg!

Jag hittade en Pikuer på globen förra året på rea som var jättefin. Fanns i vinröd med typ svart krage och två sprund om jag inte minns helt fel. Passa perfekt på kroppen, men var för kort i armarna för mig tyvärr, men det var nog den finast kavaj jag sett.

Själv har jag en marinblå Victor Hugo. Ganska billig iofs, men jag har tröttnat lite på den efter att ha haft den ett par år nu.

jag har en svart VH som jag tröttnat på . vill ha en ny.
ska kika på pikeur o cavallos..
nån som vet vart jag kan hitta cavallos kavajer?

Har en Isabell Werth kavaj modell Athena i marinblått. Den är jättesnygg och tyget är underbart, lite blankare, den ser "jättelyxig ut". Den är nog lite mer allroundkavaj. Gav 160 euro i Tyskland för den. Vet inte om den finns i Sverige, men snygg är den.

jag har en pikeur kavaj.. den är super!!
världens snyggaste också,
grå med rosa krage!

har pikeur tror jag, grå med 2(?) sprund tror jag...

den är riiiktigt snygg :)

Senast ändrad av en moderator:

Måste erkänna att jag tycker Kingsland kavajerna är sjukt snygga :love:

jag har en från Kingsland (2 sprund), som denna fast med marin krage
3200_stor.jpg

tror min heter Grand prix.. är iaf blå med två sprund.. kostade lite med än 2000:- men jag gillar den..

aa den e figursydd så den sitter väl rätt tajt ändå

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
837
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
749
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka