Hoppning under ryttare

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Fyrfotad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 773
F

Fyrfotad

När började ni hoppa in era unghästar under ryttare? Tips på bra "övningar" som man kan börja med?:bump:

Sv: Hoppning under ryttare

Fyrfotad skrev:
När började ni hoppa in era unghästar under ryttare? Tips på bra "övningar" som man kan börja med?:bump:
Hösten när dom är 3 vanligtvis, endel har fått vänta längre om dom inte vart tillräckligt färdiga i kroppen eller mentalt.

Börja inte med något komlicerat, utan mer bara "fristående" kryss liksom, varvat med bomövningar, väldigt små hinder till och börja med. Introducera inte alla hindertyper på en gång utan allt det lite allt eftersom.

J_e_n_a skrev:
Hösten när dom är 3 vanligtvis, endel har fått vänta längre om dom inte vart tillräckligt färdiga i kroppen eller mentalt.

Börja inte med något komlicerat, utan mer bara "fristående" kryss liksom, varvat med bomövningar, väldigt små hinder till och börja med. Introducera inte alla hindertyper på en gång utan allt det lite allt eftersom.

det är samma här :)

när hästen är ordentligt grundriden. brukar bli höst eller vår året dom fyller 4. hinder och bomövningar som föregående talare i början, brukar även löshoppa med jämna mellanrum.

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 380
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns stora brister hos flera ryttare gällande planering för träning och tävling med sin häst. Det visar en undersökning som Agria...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 589
Senast: Edla
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband