Z
Znusmumriken
Jag har hopprädsla. Otroligt jobbigt, eftersom jag tycker det är kul och är alltid jättestolt efter. Vågar inte hoppa högre en 70 cm ca.

Någon som kan hjälpa mig?
Någon som kan hjälpa mig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jamen, vadå rädsla? Du vågar ju hoppa 70 cm! Det är 70 mer än vad JAG vågar. Jag skulle vara själaglad om jag vågade hoppa så högt som du.
Var stolt du!![]()
Ungefär det som jag skulle skriva, haha! Nu hoppar jag i och för sig rätt mycket högre på träning, men jag är feg dressyrryttare i grunden och brukar ångestladdat kasta plånboken före. Hästen är så snäll så...bara hindret finns inom synhåll så bär det av...![]()
Till TS
70 cm är inget att skämmas för. Hoppa den höjd som känns ok, sedan höjer du lite, och ligger på den höjden ett tag... Varför stressa fram ett problem som inte finns?![]()
Exakt amma som mig ju! men ja, tack för tipset!Jag är precis likadan...jag bara älskar att hoppa men är döskraj om jag inte hoppar ofta. Nu har jag ny häst sedan ett par månader och vi har inte ens provhoppat än...behöver verkligen känna att jag litar på hästen först innan vi styr mot ett hinder!!
Det är trist att känna så när det är så kul, jag kan verkligen vara helt överlycklig flera timmar efter en lyckad hoppträning. Men samtidigt vara jättenervös innan och undra varför jag envisas med att hoppa när det är så läskigt.
Men jag har bestämt mig för att lägga mina krav på mig själv på hyllan och bara göra det om/ när det känns kul.
Så mitt råd är att låta höjderna komma när det känns bra...hoppa på det som känns tryggt så kommer du efter ett tag vilja höja "lite" och sen "lite till" osv. Sedan är man på g!
Det jobbiga är bara att man måste hålla igång ...iaf. är det så för mig. Lägger jag av ett tag så ser alla hinder för höga ut. :S !
Lycka till !!!
so what??? jag sjalv har aldrig varit in mot hoppning, inte ens under ponnyaren da man var tvungen att flyga over hindren.. ok sa de var inte sa hoga men i alla fall. Ar jag i skogen gar jag hellre runt an over. Om det gar forstas.
Sa hoppa dina 70cm som ar jattebra och tank inte mer pa det, alla ar inte hoppsugna folk, och det ar helt ok. Tycker personligen det pressas lite for mkt pa ridskolor etc om hoppning.. lar folk grunderna i stallet.. som hur man kontrollerar en hast UTANFOR ridhusets vaggar...