Hoppryttare, stövlar

alice

Trådstartare
Jag undrar vad ni som hoppar har för typ av stövlar eller annat på fötterna. Ffa ni som tränar och tävlar "regelbundet". Jag ska investera i något annat än mina "gamla" konstläderstövlar och behöver uppslag!
Så vad har just DU på fötterna vid hoppträning/hopptävling? Pris? Kvalitét? Bekväma? Bra stöd? Bild? Var har du köpt dom?

//Alice - som väntar sig måååånga svar :angel:

Sv: Hoppryttare, stövlar

Inga just nu, men ska få Börjes läderridstövlar i julklapp av mamma :)

:rofl: haha neej, ridskor just nu ;)
Näe, men får hoppas att de är bra,, annars får jag väl skicka tebax dem.

Jag har ett par Equicomfort.. som Globus saluför, tidigare sålde även Hööks dem.
Jag köpte mina svinbilligt, gav typ 800:- för dem nya..tror dom kostar iaf 2000:- nu.
Dom är sköna iaf, inte världens bästa kvalité dom blev väldigt snabbt slitna på insidan,så dom har tappat färgen där..
det är iaf snörning och dragkedja på dem..och jag har haft mina i 3 år och är inte direkt försiktig av mig.gör inte rent dom så ofta osv..och dom är fortfarande hela! har inte gått sönder någonstans, fötuom de med färgen då..
så här ser dom ut!

jag har ett par sarm hippique stövlar me snörning+ dragkedja, rödbruna, jättefina och mjuka och sköna! har vart mjuka ända från början, lätta att ta av och på. :love: betalade 2300 för dem tror jag.. har haft dem i 2,5 år.

Jag hoppar helst i skor och shortchaps. Behöver man använda sporrar är det nog mer bekvämt med stövlar.

Jag har ett par derby som jag köpte beg. dom hade kostat typ 4000(måttbeställda)..:)
har inte haft dom så länge men det verkar vara mkt bra kvalite :D

Jag har Recitiligne Tampa. Finns på Ingdams bl.a. Sådär jättefina är dom inte, men mjuka och sköna, hållbara än så länge och till ett bra pris! Hade Cavallo innan, men dom tyckte jag var alltför stela. Är många som har Rec. stövlar häromkring! :)

Jag rider oftast i Ariat skor och Dyon shortchaps men har ett par sarm hippique-stövlar när jag tävlar.

jag har ett par måttsydda italienska som jag köpte i falsterbo för många år sedan. Svindyra men superkvalitet, har bara bytt dragkedjorna en gång och limmat om gummisulorna

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 826
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 801
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 297
Senast: Energi
·
Hästmänniskan Känner mig så frustrerad efter ytterligare ett samtal med en köpare som vill ha en häst i princip gratis. Jag är höggravid, på grund... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 427
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur