Hoppsadel med plats för stor, lång manke, typ Albion

Wembley

Trådstartare
Vi har tyvärr hamnat i sadelträsket igen :( Måste byta ut hästens hoppsadel som jag tycker mycket om för den kommer ganska snart att vara för smal och stoppningen är dessutom ojämn. Både jag och hästen trivs i Albion. Den har dock lite dålig plats för hans rejäla och långa manke. I övrigt passar sadelformen honom och mig. Nu behöver vi tips på sadlar liknande Albion Kontrol, Albion K2 fast med större mankfrihet. Vad ska vi leta efter och prova? Mycket tacksam för idéer! :bow: Har funderat på Kieffer men hittar dåligt med begagnade i gott skick, men det dräller av äldre exemplar.

Vi letar efter en sadel som är god i stoppning och helst inte äldre än 5 år.
 
Jag har en Ideal Arwen till min med lång manke. Gott om stöd för benen och lite djupare säte. Vi älskar den. Det finns gott om Ideal /crown begagnat ☺
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 346
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
896
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 627
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 424
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp