malinsky

Trådstartare
Hej på er!

Jag är på jakt efter en hoppsadel, men iom att hästen kommer att ändra sin kroppform ganska så mkt (hoppas jag :angel: ) så är jag inte beredd att betala så mycket, det är alltså en bättre begagnad jag är ute efter.

Vilka märken brukar vara av god kvalitét även efter några år på nacken? Jag är inte alls uppdaterad i hoppsadel världen (och ingen annan sadelvärld heller för den delen..) och behöver tips på vilka märken jag kan rikta in mig på..

Det gör alltså inget om den är gammal och lite sliten, den ska ligga bra på hästen och stoppning osv ska vara ok.

Jag behöver ledsagas runt lite bland sadelmärken!!!

(Hästen har lång och relativt rak rygg, markerad manke...)

help!? :bow:

Sv: Hoppsadel

Passier är iallafall en sadel som kan hålla många år. Finns många här på buke som har passier sadlar som är över 20 år (själv har vi en passier ps baum i stallet från 60 talet i fint skick). Verkar hålla hur länge som helst

Var i landet finns du? Jag vet iallafall att i Hörby, Skåne finns en Horselife-affär dit man kan komma med sin häst för att prova igenom det begagnade sortimemtet, finns säkert många sådana ställen... Lycka till.

Passier är en sadel som passar många hästar och är en otroligt slitstark sadel.
Kan även tänka mig att Kieffer kan ligga bra på din häst.Även dessa har en rejäl cutback och är sadlar av god kvalite!
Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: Bison
·
Utrustning Nu ska jag inte ropa hej förrän jag är över bäcken (eller möjligen bäckenet i mitt fall ;P) men jag verkar ha hittat en dressyrsadel som...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Linda_A
·
Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 556
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 993
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka