Hoppsadlar, prestige versailles??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare universum
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 364
U

universum

Har för tillfället en Santa cruz Celine, den ligger dock inte så bra längre. Den ligger bra på ryggen då hästen är stillastående, men blir för svängd när hästen är i rörelse och åker fram.

Har tidigare haft en Prestige Golden star, men upplever denna mer svängd än nuvarande sadeln. Gillade dock sadel i övrigt och skulle gärna gå på en prestige igen om det finns någon modell som är mindre svängd. Någon som vet hur Versailles är?

Morris & Nolan är för rak, likaså Globus.

Så vad finns det för märken som kan vara värd att titta på?

Finns inte så många sadelutprovare här i kring, och de som finns har inte speciellt många sadlar på lager som går att prova. Så jag sitter i en liten knivig sits just nu.

Funderar på att köpa en versailles, men vill veta lite mer om bomen... hur pass svängda de är osv. Chansen är ju stor att den är för svängd och då står jag där med ännu en sadel som jag inte har användning av.

Sv: Hoppsadlar, prestige versailles??

appaloosa hippos är rätt så rak, mitt raka vbl kunde ha en sån :)

Sv: Hoppsadlar, prestige versailles??

Versailles vet jag inte hur den är, däremot är Prestige Paris både skönare och rakare än Golden Star. : ) Jag har en Arezzo D = :love: och den är väl ännu ett snäpp rakare än Paris..
Hade dock aldrig köpt en sadel utan att prova den först? Låter dömt att misslyckas... :grin:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 353
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 655
Senast: Fibusen
·
Utrustning Herr häst har breddat sig igen. Min tränare kallar det för lyxproblem att han musklar sig fint men det gör att jag än en gång är i...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: caballus
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 683
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka