Hoppschabrak

literealistisk

Trådstartare
Hej! Har en hoppsadel och har insett att några av mina ”hopp”/allroundschabrak inte är framskurna nog. Undrar om ni har tips på vettiga schabrak som passar hoppsadlar? Mitt trinity funkar superbra men det är det enda hittills
 
Hej! Har en hoppsadel och har insett att några av mina ”hopp”/allroundschabrak inte är framskurna nog. Undrar om ni har tips på vettiga schabrak som passar hoppsadlar? Mitt trinity funkar superbra men det är det enda hittills
Vad är det för märken på de schabrak du har idag som inte är framskurna nog? Är det mer eller mindre märkeslösa allroundschabrak eller är din sadel såpass framskuren att inte ens t ex Equiline räcker till?
 
Mer allmän budget, märkeslösa! Varit rädd att köpa dyrare om de ändå inte ska passa sadeln, men märkesschabrak kanske inte har det problemet?
 
Mer allmän budget, märkeslösa! Varit rädd att köpa dyrare om de ändå inte ska passa sadeln, men märkesschabrak kanske inte har det problemet?
Jag har också några märkeslösa och några av dem är rakare framtill medans andra är rundare, så det är nog olika. Men tips på mindre dyra schabrak som brukar ha bra passform enligt mig är Lami-Cell. Trinity som du redan har är väl en rip-off på LeMieux som warg och eventingmania rekommenderar, så fungerar Trinityt så fungerar säkert LeMieux också.

Mias, Eskadron och Equiline brukar passa de flesta hoppsadlar också enligt min erfarenhet. Equiline är dock inte direkt prisvärda tyvärr. Skitsnygga initialt och håller sig hela länge, men jag tycker de blir urtvättade rätt snabbt så det är lite surt.
 
Jag gillar equito schabraken. Tycker de ligger bra till både dressyr och hoppsadlar.😃
Men equitos allroundschabrak är inte alls tillräckligt framskurna för mina hoppsadlar, så de funkar nog inte för ts. Snygga är de iaf. Jag har mailat dem och bett om riktiga hoppschabrak, hoppas det dyker upp.
 
@Marvin de jag har till min hoppsadel sitter jättebra och tycker de är tillräckligt framskurna.
Beror kanske även på vad man har för sadel.
Det står hopp i dem, inte allround. Köpte i Falsterbo i år.🤔
Tidigare har jag bara haft till dressyrsadeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Fibusen
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Time Lord
·
Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: pajaztar
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp