Bukefalos 28 år!

Hoppträning med tinki o premiärtur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog ut mellanväggen från transporten. Tänk om hon får panik och rispar upp sidorna som hon gjorde i den gamla. Tog ju en stund att komma på hur hon ville åka. Brett förstås! Så det har hon gjort sedan dess och hon står numera still och ligger inte på rygg med huvudet mot baklämmen när vi är framme, utan står upp. Någon gång måste hon åka i nya transporten och idag fick det bli! Det blev inga repor. Hon tyckte det var en konstig stolpe ivägen men när jag puttat rumpan över mot höger så huvudet fick plats till vänster om mittstolpen gick det bra. Likaså gick hoppträningen. Vad det märks att man inte tränar. Händer ner, mage jobba mer, lugna hästen, räkna galoppsteg. Och komma ihåg bana, jises, det var ett tag sedan. Vart tog de hjärncellerna vägen? Men det gick bra, vi kom över allt och svängde runt i alla bågar och volter. Hon har blivit duktig min lilla hoppgalning!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Min häst har sedan 2 års ålder varit stressad i transporten. Hon stod och galopperade i transporten och har även gått ´över bommen en...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Ravishing
·
Träning Hej. Har läst en del trådar om detta men de flesta tyckte jag inte stämde riktigt med mitt problem så jag provar här om någon kan ge mig...
Svar
8
· Visningar
974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp