Hoppträning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen fick jag och tinkan hoppträna. Det är så kul! Tinkan var lika laddad som hon brukar. Avslutande mening var, lite fort idag men det var ju ett tag sedan så hon skötte sig bra. Jag lät henne gå. Tyckte inte det var okontrollerat utan det gick bra. Inga missar eller rivningar och själv satt jag spikrakt i nya sadeln. Så skön att jag ibland får kolla så det inte är någon fårskinnsludd i sitsen. Känner att tinkan är "lösare" i frampartiet också. Går lättare liksom. Går faktiskt att reglera i gångarterna utan att jag behöver kämpa så mycket. Fick till sidvärtsrörelse också. Mycket nöjd med min lilla svarta hopphäst.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 395
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 562
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp