Hörde att barnbidraget...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hörde att barnbidraget...

Ja, det ska höjas till 1050 :-

Ja det var ju inte mycket, men lite till i plånboken blir det ju.

Tror att det var efter sista december men jag har även hört att man ska få 300 extra sista december. Nån mer som hört det?

Ja, det höjs från typ okt men man får 300 kr i dec istället för 100 i okt, nov och dec.

Dessutom tror jag man får flerbarnstillägg från andra barnet också, så om man har två barn blir det 500 kr mer i månaden, 100kr/barn för barnbidraget och 300 för flerbarnstillägg. Ska väl tydligen också komma från 1/10 men utdelas retroaktivt i december.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 673
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
488
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Någon mer som har barn som vägrar gå till skolan? Hur hanterar ni det? Sonen skolkar konstant och gör allt för att inte komma till...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: cherie
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 005
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka