Horseware Amigo

Sv: Horseware Amigo

Tror det är så att Amigo-täckena är billigare pga. att tyget inte är lika bra som i Rambo-täckena. Tex. Amigo håller inte mot lika mycket regn som Rambo gör.
En billigare variant på ett bra täcke.

Har haft en stallkompis vars Rambo täcke läckte som ett såll....:(

Det har aldrig dom billiga regntäcken från B*****s gjort...:)

Nu undrar jag ifall någon har ett vattentätt ridtäcke från Rhino?
Jag har fått ett sådant..tror ni det är vattentätt??

Testa! Om jag är osäker på om ett täcke håller tätt eller inte så tar jag högtryckstvätten om det är säsong :idea:

har alla 3 sorterna rombo rino och amigo och amigo är helt klast ett snäpp semre en det andra 2..... har haft 2 amigo täcken som har gått sönder på helt konstiga ställen och dom har inte lika bra passform heller..:mad: ... så nu kör vi bara på RochR...

nån som kan tipsa om en sida (gärna internetaffär) som säljer amigos täcken?

Rekomenderar inte Amigo, de är inte alls så bra som man skulle tro. Jag köpte tre samtidigt till mina och de blir väldigt fuktiga innuti, i spö snö så går det nästan igenom. Och det märkliga är att det mörkblåa är sämre änn det ljusgröna, haft dom lika länge och hästara gå i samma hage...

Har du stalltäcket också? Någon annan kanske? Hur är det?

Det låter bra! Ska låna ett av en stallkompis och prova på min häst också för säkerhets skull!

Jag har testat Amigo Insulater eller hur man stavar och kan säga att dom är mindre i storleken än vad rambo och Rhino är.
Mitt täcke sprack i en söm vid bogspännet efter 2 nätter :mad:
Ringde upp stället jag köpte täcket hos och fick till svar att det var INGA garantier på just Amigos täckerna :mad:
Jag blev skitförb*nnad och sa vad jag tyckte och tänkte, och att jag tyckte att detta ska man UPPLYSA om i fall man är inne på att köpa Amigo täckerna = Där av priset.
Men till saken så blev tjejen så spak och höll med mig att hon skickade ett nytt i alla fall till mig ;)
Och jag skickade tillbaka det trasiga täcket.

Så jag vill bara varna lite för Amigo täckerna i och med att hon sa att det inte var några garantier på just Amigo täckerna.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
612
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 457
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka